Browse through our Interesting Nodes on Greek History & Hellenism Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923) Read the Convention Relating to the Regime of the Straits (24 July 1923)
HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Friday, 29 March 2024
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens News Agency: News in Greek, 10-02-14

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] ΝΔ: "Η κυβέρνηση να δώσει καθαρή εξήγηση"
  • [02] Δημοσκοπήσεις στον κυριακάτικο Τύπο
  • [03] Απεργούν οι τελωνειακοί από την Τρίτη
  • [04] Σε επιφυλακή η Νομαρχία 'Εβρου
  • [05] Ο Ομπάμα θα συναντηθεί με τον Δ.Λάμα
  • [06] Στους ρυθμούς του καρναβαλιού
  • [07] Κρίσιμες αποφάσεις
  • [08] "Εκστρατεία ενημέρωσης του λαού"
  • [09] "Αφορολόγητο στις 20.000"
  • [10] "Διγλωσσία"
  • [11] Στα δικαστήρια
  • [12] Αναμετρήσεις

  • [01] ΝΔ: "Η κυβέρνηση να δώσει καθαρή εξήγηση"

    Με απόφαση του Προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά, συγκαλείται η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος την ερχόμενη Παρασκευή το πρωί.

    Στη συνεδρίαση θα μιλήσει ο κ.Σαμαράς και επίσης θα γίνει η εκλογή του Γενικού Γραμματέα της ΚΟ της ΝΔ.

    Από την ΝΔ ανακοινώθηκε ότι υποψηφιότητες για τη θέση του Γενικού Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010 και ώρα 22.00.

    Απάντηση Π.Παναγιωτόπουλου στην ομιλία Γ.Παπανδρέου

    Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος σχολιάζοντας την ομιλία του Γιώργου Παπανδρέου στο Υπουργικό Συμβούλιο δήλωσε ότι "σε τέτοιες δύσκολες ώρες ο κάθε Έλληνας διερωτάται, γιατί ο Πρωθυπουργός προτίμησε έναν ποταμό ύβρεων κατά της ΝΔ, αντί μιας καθαρής εξήγησης για τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής των Βρυξελλών".

    Πρόσθεσε ότι "οι μεν ύβρεις στοχεύουν στο χθες και απαντώνται - όχι με ανάλογες υβριστικές επιθέσεις - αλλά με στοιχεία, τεκμήρια και αριθμούς: Να του θυμίσουμε ότι το ΠΑΣΟΚ παρέλαβε τη χώρα, το 1981, με το χαμηλότερο χρέος στην Ευρώπη. Και κατάφερε μέσα σε οκτώ χρόνια, να την μετατρέψει στην πιο υπερχρεωμένη χώρα της Ευρώπης!".

    Ο Π.Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι "από τότε δεν συνήλθαμε ποτέ. Μόνο το έτος 2000, επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και χωρίς να υπάρχει διεθνής κρίση, το χρέος της Ελλάδας ήταν ακόμα πάνω από 110%", αλλά δέχθηκε ότι "είναι αλήθεια ότι η ΝΔ, τα λίγα χρόνια που κυβέρνησε, δεν κατάφερε να το μειώσει αισθητά. Και η διεθνής κρίση το ανέβασε πάλι, όπως συνέβη σε όλες τις χώρες του κόσμου".

    Και κατέληξε:

    "Να σταματήσουν, κατά συνέπεια, οι ανακρίβειες και η παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης. Σε κάθε περίπτωση, επί του παρόντος, ως μεγάλο ζητούμενο παραμένει η πλήρης και καθαρή εξήγηση για το τι συμφωνήθηκε για την Ελλάδα στη Σύνοδο των Βρυξελλών. Κατά τα άλλα, ας πάψει ο κ. Παπανδρέου να αναζητεί άλλοθι στο χθες, για την αβουλία, την ατολμία και την αναβλητικότητά του. Το ΠΑΣΟΚ είναι, από τις 4 Οκτωβρίου του 2009, κυβέρνηση του τόπου και αυτή κρίνεται για τις πράξεις και τις παραλείψεις της. Η δημαγωγία έχει και τα όριά της".

    Ενημέρωση Σαμαρά από Δ.Δρούτσα

    Ενημέρωση για το περιεχόμενο των επιστολών Παπανδρέου - Ερντογάν έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Δρούτσας στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, στη συνάντηση που είχαν στη Ρηγίλλης.

    Αμέσως μετά, ο υπεύθυνος του τομέα εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος που συμμετείχε στη συνάντηση δήλωσε ότι οι επιστολές Παπανδρέου Ερντογάν "δεν επεδόθησαν, απλώς ανεγνώσθησαν και αξιολογείται το περιεχόμενό τους, ενώ εκτιμάται ότι θα υπάρξει συνάντηση Παπανδρέου - Σαμαρά".

    Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών κ. Δημήτρης Δρούτσας ανέφερε ότι ενημέρωσε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα θέματα εξωτερικής πολιτικής. Πρόσθεσε ότι "ήταν μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση και θα ακολουθήσουν κι άλλες μέσα σε πλαίσιο και πνεύμα συνεργασίας και συναίνεσης στα θέματα εξωτερικής πολιτικής". Είπε ακόμη ότι πήγε για να ενημερώσει αλλά και για να ακούσει τις απόψεις του κ. Σαμαρά.

    Στη συνάντηση συμμετείχαν ακόμη ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος και ο διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

    [02] Δημοσκοπήσεις στον κυριακάτικο Τύπο

    Απαραίτητα αλλά ανεπαρκή και καθυστερημένα κρίνουν οι πολίτες τα κυβερνητικά μέτρα, σύμφωνα με δημοσκόπηση της ΑLCO για το "Πρώτο Θέμα". Ειδικότερα, το 65% τα θεωρεί απαραίτητα, το 41,1% ανεπαρκή και το 51,3% υποστηρίζει ότι αποφασίστηκαν καθυστερημένα. Το 60,7% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ο Γιώργος Παπανδρέου κινείται στη σωστή κατεύθυνση.

    Κατά 16,5% προηγείται το ΠΑΣΟΚ της ΝΔ σύμφωνα με τους δείκτες της Public Issue για την "Καθημερινή" και το ΣΚΑΙ. Ειδικότερα,το κυβερνών κόμμα προτιμάται απο το 48% και ακολουθούν ΝΔ 31,5%, ΚΚΕ 7,5%, ΛΑΟΣ 6% και ΣΥΡΙΖΑ 4,5%.

    Καταλληλότερος πρωθυπουργός θεωρείται ο Γιώργος Παπανδρέου με 48% και ακολουθεί με 26% ο Αντώνης Σαμαράς. Σχεδόν ένας στους δύο ερωτηθέντες θεωρεί ότι η Ελλάδα είναι αποδυναμωμένη στο διεθνή χάρτη, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ μόλις το 12% εκτιμά ότι η χώρα μας έγινε πιο ισχυρή.

    [03] Απεργούν οι τελωνειακοί από την Τρίτη

    Σε τριήμερη απεργία, από την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου έως και την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου, αποφάσισαν να προχωρήσουν οι τελωνειακοί που διαμαρτύρονται για την περικοπή των επιδομάτων και του εισοδήματός τους.

    Απεργία για όλη την επόμενη εβδομάδα, δηλαδή από την Τρίτη έως Παρασκευή εξήγγειλαν και οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

    Πρόκειται για τους εργαζόμενους στις εξής υπηρεσίες: ΚΕΠΥΟ, Χημείο Κράτους, Λογιστήριο του Κράτους, κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας, Στατιστική Υπηρεσία, Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ΟΔΔΥ και Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.

    Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου νέα 24ωρη απεργία έχουν προγραμματίσει οι ιδιοκτήτες ταξί, ενώ στις 24 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί η απεργία της ΓΣΕΕ στην οποία θα συμμετάσχει και η ΑΔΕΔΥ.

    [04] Σε επιφυλακή η Νομαρχία 'Εβρου

    Σε επιφυλακή βρίσκονται οι υπηρεσίες της Νομαρχίας Έβρου, λόγω της αύξησης της στάθμης των νερών των ποταμών Έβρου και Άρδα πάνω από το όριο συναγερμού. Ήδη έχουν πλημμυρίσει 66.000 στρέμματα στην περιοχή καλλιεργήσιμης έκτασης από θραύση αναχωμάτων.

    Χθες, πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου της Νομαρχίας Έβρου με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο Σουφλί, όπου εξετάστηκε η υφιστάμενη κατάσταση και αποφασίστηκε να γίνουν τεχνητές πλημμύρες προκειμένου να εκτονωθεί η κατάσταση. Αποφασίστηκε να γίνει τεχνητή θραύση σε Λαγυνά και Πέπλο στα κεντρικά και τα νότια του νομού Έβρου όπου θα πλημμυρίσουν εκτάσεις 17.000 στρεμμάτων.

    Στη μέτρηση που έγινε καταγράφηκε αύξηση κατά ένα μέτρο στην γέφυρα του Άρδα όπου τα νερά έφτασαν στα 4μ. Σύμφωνα με τον αντινομάρχη Έβρου κ. Μιχ. Κογιομτζή η ροή από τα Βουλγαρικά φράγματα είναι τη τάξης των 200 κυβικών μέτρων ανά δευτερόλεπτο και χαρακτηρίζεται ελεγχόμενη.

    Πάνω από το όριο συναγερμού βρίσκεται η στάθμη του ποταμού Έβρου στα σημεία Πύθιο (5,85μ.) και Πέταλο (6,40μ.), ενώ το πρωί έσπασε το ανάχωμα στο Δημοτικό Διαμέρισμα Κορνοφωλιάς και πλημμύρισαν άλλα 3.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης έκτασης

    [05] Ο Ομπάμα θα συναντηθεί με τον Δ.Λάμα

    Η συνάντηση του Αμερικανού πρόεδρου Μπαράκ Ομπάμα με τον Δαλάι Λάμα, που έχει προγραμματιστεί για την επόμενη Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί παρά την έκκληση της Κίνας για ακύρωση των συνομιλιών, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.

    "Δεν ξέρω αν η αντίδρασή τους ήταν για να ζητήσουν την ακύρωση τής συνάντησης. Αν αυτή ήταν η αντίδραση τους, η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί όπως έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα" δήλωσε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Ρόμπερτ Γκιμπς.

    Η Κίνα κάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείας να ακυρώσουν "άμεσα" τα σχέδιά τους για συνάντηση του Μπαράκ Ομπάμα με τον εξόριστο πνευματικό ηγέτη του Θιβέτ, λίγο μετά από την ανακοίνωση του Λευκού Οίκου για την επικείμενη συνάντηση τους.

    [06] Στους ρυθμούς του καρναβαλιού

    Στο ρυθμό της Αποκριάς κινείται όλη η χώρα. Οι πόλεις "ζωντανεύουν" και αρχίζει το καρναβάλι,με την Πάτρα να πρωτοστατεί στις εκδηλώσεις.

    Έντεκα άρματα και περισσότεροι από 30.000 καρναβαλιστές με επικεφαλής πάντα τον βασιλιά Καρνάβαλο, ετοιμάζονται να παρελάσουν.

    Το μεσημέρι θα ξεκινήσει η μεγάλη καρναβαλική παρέλαση. Τα άρματα που έχει ετοιμάσει το καρναβαλικό εργαστήριο του δήμου Πατρέων, σατιρίζουν όπως πάντα την επικαιρότητα, ενώ τα άρμα του βασιλιά Καρνάβαλου είναι φέτος «ντυμένο» με τα χρώματα του κλόουν. Το άρμα της βασίλισσας του πατρινού Καρναβαλιού είναι εξ ολοκλήρου άνθινο και έχει το σχήμα καρδιάς, ενώ θα παρελάσουν ακόμα το «Καρναβαλικό Big Bang», που αναφέρεται στην δημιουργία των πλανητών, το «No Smoking» που σατιρίζει την απαγόρευση του καπνίσματος, η «Πράσινη Ανάπτυξη» και το «Τραβάει ο οργανισμός μας το κουπί».

    Επίσης θα παρελάσουν τα άρματα «Σάτιρα στην σάτιρα», «Λαχανάκια Βρυξελλών» και «Η μάχη του πάρκινγκ». Στην συνέχεια θα ακολουθήσουν οι 30.000 καρναβαλιστές που με την ζωντάνια τους, το χιούμορ, αλλά και την ευρηματικότητά τους, θα επιχειρήσουν να παρασύρουν τους θεατές της παρέλασης στους δικούς τους κεφάτους ρυθμούς. Η παρέλαση θα κλείσει με τους σοκαλοτορίχτες, που τηρούν πιστά ένα από τα πιο παλιά έθιμα του πατρινού καρναβαλιού.

    Στις 9.00 το βράδυ της Κυριακής θα πραγματοποιηθεί στον μόλο της Αγίου Νικολάου η καθιερωμένη τελετή λήξης. Ακροβάτες από την Ιταλία και μια ομάδα με μεσαιωνικά ταμπούρια, από την πόλη Φαέντσα, θα «αποχαιρετήσουν» το βασιλιά Καρνάβαλο, πριν παραδοθεί στην πυρά. Η τελετή λήξης θα ολοκληρωθεί με την ρίψη χιλιάδων πυροτεχνημάτων, που αναμένεται να φωτίσουν τον ουρανό της Πάτρας για περισσότερα από 15 λεπτά.

    Στον Τύρναβο

    Ένα καρναβάλι, οι ρίζες του οποίου χάνονται βαθιά μέσα στο χρόνο, με ιστορία τουλάχιστον 100 ετών, έθιμα και παραδόσεις, είναι αυτό του Τυρνάβου.

    Αν και δεν υπάρχουν καταγραφές για το Καρναβάλι του Τυρνάβου, τα πρώτα στοιχεία για την τέλεσή του εντοπίζονται γύρω στο 1898, με την ίδρυση του Πολιτιστικού και Αθλητικού Συλλόγου "Ανάπλασις". Βέβαια, από τις αρχές του αιώνα έχει βρεθεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό με μεγάλη ιστορική και πολιτιστική αξία.

    Στη μακρόχρονη πορεία του, το Τυρναβίτικο Καρναβάλι γνώρισε αλλεπάλληλες επιθέσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, που θεωρούσαν ότι έβλαπτε τα χρηστά ήθη και έθιμα της εποχής. Όμως, οι απαγορεύσεις των εκδηλώσεων δεν πτοούσαν τους Τυρναβίτες, που το γιόρταζαν ακόμα και κρυφά, αφού γι' αυτούς αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής τους παράδοσης.

    Ένα από τα έθιμα που έκαναν το Τυρναβίτικο Καρναβάλι ξακουστό είναι το έθιμο του "Μπουρανί", την ημέρα της Καθαρής Δευτέρας. Η κραιπάλη και κάποιος βαθμός έκλυσης των ηθών είναι βασικά στοιχεία των εκδηλώσεων ευθυμίας, κατά την ημέρα αυτή.

    Μάλιστα, η χρησιμοποίηση ερωτικών συμβόλων συνδυάζεται απόλυτα με τις παραδοσιακές λαϊκές εκδηλώσεις των Τυρναβιτών. "Εμβαθύνοντας το θέμα μπορούμε να πούμε, πως το βέβηλο και άσεμνο είναι μια πτυχή του λαϊκού μας πολιτισμού που ελάχιστα έχει ανιχνευθεί και μελετηθεί, μιας που επί δεκαετίες, ίσως και αιώνες, η υποκριτικά επίπεδη αστική ηθική και σεμνοτυφία των διανοουμένων συλλογέων την αποσιώπησε και την αγνόησε, παραποιώντας την αλήθεια κάποιων συγκεκριμένων πολιτισμικών φαινομένων", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δημοτικός σύμβουλος, Σάκης Κωστούλας.

    Το "Μπουρανί" είναι ένα λαϊκό πανηγύρι, αλλά στην ουσία είναι η γιορτή του φαλλού και συμβολίζει την αναπαραγωγή και την ευτεκνία. Για την προέλευση του, υπάρχουν δύο εκδοχές.

    Η πρώτη αναφέρει ότι οι ρίζες του βρίσκονται στις πανάρχαιες εορτές των Ελλήνων: τα Διονύσια, τα Θεσμοφόρια, τα Αφροδίσια, τα Θαργήλια και κυρίως οι αλωαί, που ήταν γεωργική εορτή, πανάρχαια λατρεία και προθρησκευτική.

    Η δεύτερη εκδοχή θέλει το έθιμο να προέρχεται από Αρβανίτες που εγκαταστάθηκαν στον Τύρναβο γύρω στο 1770, λίγο πριν από τα «Ορλωφικά». Αυτή η εκδοχή μάλλον είναι και η επικρατέστερη, καθώς τεκμηριώνεται από ιστορικά στοιχεία, αφού λέγεται πως εκείνη την εποχή έπεσε στον Τύρναβο επιδημία χολέρας και οι περισσότεροι κάτοικοί του βρήκαν τραγικό θάνατο.

    Η πόλη ερημώθηκε και ο σουλτάνος της περιοχής έφερε ένα τμήμα Αρβανιτών, για να κτίσει την καινούργια πόλη, δίπλα στην παλιά (η περιοχή αυτή ονομάζεται "Κόκκαλα" επειδή στην περιοχή θάφτηκαν όσοι βρήκαν τον θάνατο από την χολέρα).

    Οι Αρβανίτες αυτοί, λοιπόν, καθιέρωσαν το έθιμο, που σώζεται έως τις μέρες μας.

    Το έθιμο αυτό λαμβάνει χώρα την Καθαρά Δευτέρα, κάθε χρόνο, στον Τύρναβο. Οι κάτοικοι της πόλης πηγαίνουν στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στα βόρεια της πόλης, σ' έναν ελεύθερο ευρύ χώρο (ένα μεγάλο αλώνι).

    Η πορεία γίνεται σε πομπή, της οποίας προηγούνται διάφορες ομάδες (θίασοι) μεταμφιεσμένων ή μη (μόνον ανδρών), οι οποίοι κουβαλούσαν όλα τα απαραίτητα για τη λειτουργία.

    Όταν η πόλη έφθανε στο χώρο του Προφήτη Ηλία, εκεί κάθε ομάδα έστρωνε στο έδαφος διάφορα φαγητά και μια μεγάλη φιάλη σε σχήμα "φαλλού" γεμάτη με κρασί ή με γαλακτόχρουν κράμα ούζου ή τσίπουρου με νερό.

    Παράλληλα, άναβαν φωτιά πάνω στην οποία παρασκευαζόταν το "Μπουρανί", μια χορτόσουπα από σπανάκι και ξύδι για να νοστιμίζει.

    Αφού γινόταν το "Μπουρανί", που είχε τη μορφή σούπας, σερβιριζόταν στους "μυούμενους" ως μέθεξη - συμμετοχή στα δρώμενα - και έτσι άρχιζε ο χορός και τα τραγούδια, οι αστεϊσμοί και τα πειράγματα με άσεμνες βασικά εκφράσεις.

    Πολλοί από τους άντρες που συμμετείχαν σ' αυτό το τελετουργικό κρατούσαν στα χέρια τους φαλλούς σαν σκήπτρα, που ήταν κατασκευασμένα από ξύλο ή πηλό ή ακόμα και από ψωμί και που αποτελούσαν το κυριότερο τελετουργικό σύμβολο.

    Στο έθιμο αυτό συμμετείχαν αυστηρά μόνο άντρες, ενώ οι γυναίκες απείχαν, ίσως για λόγους σεμνοτυφίας, λόγω των φερόμενων φαλλικών συμβόλων. Γυναικόπαιδα, όμως, παρακολουθούσαν τα δρώμενα, καθώς επίσης και πλήθη επισκεπτών από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

    Όταν τελείωνε το βράσιμο του "Μπουρανί", όλοι μετέβαιναν δίπλα στις όχθες του Τιταρήσιου κι εκεί έτρωγαν και έπιναν εξακολουθώντας τα άσεμνα πειράγματα και τραγούδια.

    Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, σημειώνει ο κ. Κωστούλας, ότι το έθιμο αυτό είναι κατάλοιπο των Βακχικών τελετών, που διατηρήθηκε στους αιώνες και αναβιώνει ακόμα και σήμερα, δείχνοντας την προσήλωση των Τυρναβιτών στα έθιμα και τις παραδόσεις.

    Αξίζει να σημειώσουμε ότι την εποχή της Τουρκοκρατίας, εκείνος ο οποίος γίνονταν τύφλα στο μεθύσι τον ανακήρυτταν "Βασιλιά της Αποκριάς" και αφού τον ανέβαζαν στους ώμους, τον περιέφεραν γύρω-γύρω στην πλατεία, με άσεμνες χειρονομίες και λόγια.

    Μια άλλη εκδοχή λέει πως τον "Βασιλιά της Αποκριάς" τον ανέβαζαν ανάποδα πάνω σ' ένα γαϊδούρι και τού έδιναν να κρατάει την ουρά του ζώου, καθώς τον περιέφεραν σ' όλη την πόλη. Η πτυχή αυτή του εθίμου καταργήθηκε το 1875.

    Όσο τα χρόνια περνούσαν και κυρίως προς τα τέλη της δεκαετίας του '70, οι γυναίκες αρχίζουν να παίρνουν ενεργά μέρος στο όλο τελετουργικό, ιδιαίτερα μετά τη δημιουργία του Σωματείου Μπουρανί, το 1979. Μάλιστα φτάσαμε στο σημείο, αυτό το κάποτε ανδροκρατούμενο σωματείο, να αποκτήσει γυναίκα πρόεδρο στα τέλη της δεκαετίας του '90.

    Αν λοιπόν πάρετε την απόφαση και επισκεφτείτε τον Τύρναβο την ημέρα της Καθαρής Δευτέρας, μην ξαφνιαστείτε από τα "πειράγματα". Είναι βλέπετε το έθιμο και όλα εκείνη την ημέρα επιτρέπονται!

    Στην Ξάνθη, στις Σέρρες...

    Στολές, μάσκες, σερπαντίνες, κομφετί βρίσκονται όλα σε ετοιμότητα! Η Βόρεια Ελλάδα κινείται στους ρυθμούς της αποκριάς.

    Τις εντυπώσεις ετοιμάζεται να «κλέψει» για μία ακόμη χρονιά η Ξάνθη. Η «αρχόντισσα» της Θράκης ζει τις απόκριες μέσα από την ιστορία, τα έθιμα και τις παραδόσεις, γεφυρώνοντας το χθες με το σήμερα στους δρόμους και τις πλατείες. Το ξανθιώτικο καρναβάλι είναι ένας θεσμός που έχει καθιερωθεί από το 1966 με τον δικό του, ξέφρενο παλμό.

    Οι κάτοικοι της πόλης και οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μια σειρά δρώμενων από καρναβαλικές παρελάσεις, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, δρώμενα για τα παιδιά, σύγχρονα και παραδοσιακά γλέντια.

    Στη Νάουσα, οι «Γενίτσαροι και Μπούλες» θα έχουν και φέτος την τιμητική τους. Η παράδοση και η σάτιρα θα είναι τα κύρια στοιχεία των αποκριάτικων εκδηλώσεων της πόλης, που θα διοργανώσει ο δήμος. Πλήθος κόσμου θα χορέψει και θα διασκεδάσει ξέφρενα στους δρόμους της Νάουσας, στο αυθεντικό ελληνικό καρναβάλι. Η επίσημη έναρξη ορίζεται το βράδυ της Τσικνοπέμπτης στην πλατεία Καρατάσου με τη διοργάνωση ενός παραδοσιακού γλεντιού.

    Στην Κοζάνη, θα αναβιώσει το έθιμο του φανού, όπου φωτιές και υπαίθρια γλέντια στήνονται σε κάθε γειτονιά της πόλης. Οι φανοί, οι μασκαράδες που περιφέρονται σε όλη την Κοζάνη, οι λαϊκοί οργανοπαίχτες και οι μπάντες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του τοπικού καρναβαλιού. Σε κάθε γειτονιά ανάβουν οι φανοί, μεγάλες φωτιές γύρω από τις οποίες χορεύουν και τραγουδούν μικροί και μεγάλοι.

    Τα «Ανακατωσάρια» δίνουν ζωή στα Γρεβενά. Ορχήστρες δημιουργούν μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα και πλημμυρίζουν με μουσική ολόκληρη την πόλη.

    Ξεχωριστή σημασία έχει και το δρώμενο «Κουδουνοφόροι» στο Σοχό του νομού Θεσσαλονίκης, που τελείται την περίοδο της Αποκριάς, με αποκορύφωμα το τριήμερο της Τυρινής και της Καθαράς Δευτέρας. Ντυμένοι με στολές που φτιάχνονται από δέρματα ζώων και ζωσμένοι με κουδούνια, οι αθυρόστομοι κουδουνοφόροι καρναβαλιστές χορεύουν και τραγουδούν συμπαρασύροντας τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής.

    Πρόκειται για ένα έθιμο πανάρχαιο, που τα χαρακτηριστικά του φανερώνουν καθαρά κατάλοιπα των εορτών της άνοιξης, που γίνονταν για τη γονιμότητα και την καρποφορία της γης. Σύμβολο αυτής της διαδικασίας της φυσικής βλάστησης θεωρούνταν ο θεός Διόνυσος.

    Στους ρυθμούς του καρναβαλιού κινείται και ο Πολύγυρος του νομού Χαλκιδικής. Πρόκειται για ένα καρναβάλι που οργανώνεται από το δήμο από τις αρχές της δεκαετίας του '50.

    Στην Έδεσσα, κορυφαία στιγμή θα αποτελέσει η μεγάλη παρέλαση αρμάτων και περίπου 5.000 καρναβαλιστών σήμαρα, 13 Φεβρουαρίου, ενώ την επομένη μέρα θα γίνει το κάψιμο του βασιλιά καρνάβαλου.

    Με ήθη κι έθιμα που μετρούν αιώνες ζωής, ο νομός Σερρών γιορτάζει και φέτος- όπως κάθε χρονιά- την Αποκριά.

    Παλαιότερα, τον εορταστικό τόνο έδιναν οι παρέες των μεταμφιεσμένων, που κυκλοφορούσαν στους δρόμους και γύριζαν τα βράδια στις γειτονιές, τραγουδώντας άσεμνα και σκωπτικά τραγούδια. Αυτού του είδους, όμως, οι καρναβαλικές εκδηλώσεις χάθηκαν- σε μικρό ή μεγάλο βαθμό- με το πέρασμα του χρόνου για να επικρατήσουν οργανωμένες από τις τοπικές κοινωνίες και τυποποιημένες εορταστικές εκδηλώσεις, με αποκριάτικες στολές και άρματα.

    Την παράσταση "κλέβουν" οι οργανωμένες παρελάσεις αρμάτων και μασκαράδων, που γίνονται την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, στους δήμους Σιδηροκάστρου, Σκοτούσας, Νιγρίτας και Ροδολίβους. Το καρναβάλι, όμως, στις Σέρρες είναι στενά συνυφασμένο και με την πολιτισμική κληρονομιά κάθε περιοχής του νομού,με κυρίαρχα στοιχεία, τα φαλλικά σύμβολα και τη σάτιρα.

    Στην Πρώτη, την τελευταία Κυριακή της Τυροφάγου, αναβιώνει το έθιμο της "Ντερβένας" (Πυρολατρείας). Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσης των κατοίκων της Πρώτης, με ρίζες που χάνονται στο βάθος του χρόνου. Ξεκινά περίπου δύο μήνες πριν, με τη συγκέντρωση πουρναριών, από κάθε συνοικία ξεχωριστά. Το ζητούμενο είναι, ποια συνοικία θα πραγματοποιήσει την μεγαλύτερη "Ντερβένα". Το βράδυ της τελευταίας Κυριακής της Αποκριάς, με τη συνοδεία μουσικών παραδοσιακών οργάνων, οι κάτοικοι της Πρώτης και των γύρω περιοχών περιοδεύουν στις συνοικίες και ανάβουν μία-μία τις φωτιές (ντερβένες). Το έθιμο συμβολίζει το κάψιμο των παθών, του μίσους, της κακίας και της εχθρότητας των ανθρώπων. Η κορύφωση της εκδήλωσης γίνεται στην κεντρική πλατεία του χωριού, με χορούς, άφθονο κρασί, πίττες και παραδοσιακά σαρμαδάκια.

    Την Κυριακή της Τυρινής αναβιώνει στην Αγία Ελένη του δήμου Σκουτάρεως το έθιμο του Καλόγερου. Πρόκειται για ένα έθιμο, το οποίο προέρχεται από την Ανατολική Ρωμυλία και αφορά τη γονιμότητα της γης. Οι κάτοικοι του χωριού το μετέφεραν εκεί από το Κωστί της Αγαθούπολης. Στο έθιμο αυτό συμμετέχουν μόνο άνδρες, με κορυφαίο πρόσωπο του δρώμενου τον "Καλόγερο". Αναπόσπαστο στοιχείο στην αμφίεσή του αποτελεί μία "σφούγκα". Πρόκειται για πάνα παραδοσιακού φούρνου την οποία παραδίδει τελετουργικά στον "Καλόγερο" ο Αρχιαναστενάρης. Ο "Καλόγερος", λέει η παράδοση, πέθανε και ύστερα από λίγα λεπτά αναστήθηκε, μόλις τον ρίξανε στο νερό.

    Το έθιμο ξεκινά το πρωί της Κυριακής της Τυρινής με τους "αγερμούς". Ο "Καλόγερος" είναι ντυμένος με προβιές, νεροκολοκύθα στο κεφάλι του και πιπεριές στην κορυφή του. Συνοδεύεται από τον "βασιλιά" και από συνοδεία παραδοσιακών οργάνων. Όλοι μαζί χτυπούν τις πόρτες του χωριού. Οι νοικοκυρές υποδέχονται την πομπή ρίχνοντας τους σπόρους, ενώ ο "Καλόγερος", με τη "σφούγκα" του, σταυρώνει την είσοδο, ο "κουρέας" ξυρίζει τους νοικοκύρηδες, τούς εύχεται καλή σοδιά και το "βασιλόπουλο" τους προσφέρει ένα ποτήρι κρασί.

    Το απόγευμα, η πομπή, με κάρο, καταλήγει στη πλατεία του χωριού, αφού πρώτα άνδρες, με χοντρά ξύλα στα χέρια, "χτυπούν" το νερό που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου, βρέχοντας τη συνοδεία. Το δρώμενο τελειώνει με το εικονικό όργωμα της πλατείας και τη σπορά. Η λαϊκή αυτή θρακική λατρεία παρουσιάζει, επίσης, εμφανή τα γνωστά στοιχεία του αρχαίου Διονυσιασμού. Οι ερευνητές του εθίμου βλέπουν τα πάθη και την ανάσταση του Καλόγερου ως επιβίωση από τα πάθη και την παλιγγενεσία του θεού Διονύσου.

    Παράλληλα, την Κυριακή της Τυρινής και την Καθαρά Δευτέρα, στο χωριό Φλάμπουρο αναβιώνει το έθιμο του Μπαμπόγερου. Ο Μπαμπόγερος στις Σέρρες, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ελλάδα, συμβολίζει το καλό και την υγεία. Η εμφάνισή του είναι ξεχωριστή και παράλληλα τρομακτική. Είναι ντυμένος με μαύρα ή καφέ δέρματα αιγοπροβάτων και από τη μέση του κρέμονται διαφορετικού μήκους κουδούνια. Διακρίνονται μόνο τα μάτια του, αφού στο κεφάλι του φοράει ένα μαύρο, τεράστιο μυτερό καπέλο, περίπου τριών μέτρων, στολισμένο με χάντρες, κορδέλες και μαντήλια.

    Νωρίς το πρωί, ο Μπαμπόγερος, αφού πάρει την ευλογία της μάνας του, κατευθύνεται στην εκκλησία για να πάρει τη χάρη της Αγίας Άννας, της ομώνυμης εκκλησίας του χωριού, ενώ στη συνέχεια επισκέπτεται κάθε σπίτι του χωριού με σκοπό να σκορπίσει το κακό και να φέρει τύχη και υγεία.

    Το έθιμο του Μπαμπόγερου ολοκληρώνεται την Καθαρά Δευτέρα, με ένα μεγάλο γλέντι, που στήνεται στην πλατεία του χωριού, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να θαυμάσουν τον περίτεχνο και μοναδικό χορό των Μπαμπόγερων, αλλά και την ευκαιρία να δοκιμάσουν νηστίσιμα εδέσματα.

    ...Στη Ζάκυνθο

    Ο μύθος του παλιού Ζακυνθινού καρναβαλιού έχει να κάνει περισσότερο με έθιμα, παραδόσεις και χορούς και λιγότερο με παρελάσεις και εντυπωσιακές σκηνογραφίες. Το καρναβάλι ήταν παλαιότερα μια περίοδος ψυχαγωγίας και διασκέδασης για ευγενείς και λαϊκούς με ντόμινα, λαϊκό θέατρο στους δρόμους και ευρωπαϊκούς χορούς τις νύχτες.

    Οι σεισμοί του 1953 ουσιαστικά απέκοψαν τη σύγχρονη πραγματικότητα από την παλιά βενετσιάνικη παράδοση του ντόμινο και των χοροεσπερίδων στα αποκαλούμενα καζίνα, που δεν ήταν παρά κοσμικές αίθουσες της εποχής, όπου σύχναζαν ευγενείς και αστοί.

    Τη θέση τους σταδιακά άρχισαν να παίρνουν καρναβαλικές παρελάσεις, κατβ απομίμηση του πατρινού καρναβαλιού που κι αυτό στην πρώιμη μορφή του εμπνεύστηκε από τις χορευτικές παραδόσεις των λατινοαμερικανικών καρναβαλιών. Ωστόσο, διασώθηκε η «κηδεία της Μάσκας» και οι «Ομιλίες» που δεν έχουν σχέση με κανενός είδους διάλεξη, αλλα με ένα είδος λαϊκού θεάτρου στο δρόμο, παράγωγο και αυτό της μεσαιωνικής εποχής στη Δύση.

    Οι χοροί, με την πάροδο του χρόνου, μεταφέρθηκαν στα κοσμικά μαγαζιά και για τους ζακυνθινολάτρεις στην αίθουσα του Πνευματικού κέντρου που για πολλές δεκαετίες λειτούργησε ως αίθουσα «καζίνου».

    Βέβαια, στους δρόμους οι ευτράπελες καρναβαλικές πρωτοβουλίες δεν διακρίθηκαν πάντα ούτε για την αισθητική τους τελειότητα, αλλά ούτε και για το αβίαστο χιούμορ τους. Οι καρναβαλικές παρελάσεις μπορεί να είχαν κέφι και ζωντάνια, αλλά όχι απαραιτήτως αισθητική και ...πηγαίο χιούμορ. Ολα αυτά τα "σήκωνε" το κλίμα χάριν της ευθυμίας, μέχρι που κάποιοι ευφάνταστοι σκέφτηκαν ότι υπάρχει λαμπρό υπόβαθρο στις παραδόσεις και την ιστορία απ' όπου μπορούσαν να αντλήσουν νέες ιδέες.

    Ετσι, γεννήθηκε ο Βενετσιάνικος Γάμος το 2005, πάνω σε μια ιδέα που είχε ο ζωγράφος Αντώνης Μιλάνος και στη συνέχεια η Γκιόστρα, η οποία αποτελεί στην ουσία αναβίωση ενός πολύ παλιού εθίμου της βενετσιάνικης αριστοκρατίας, το οποίο ρίζωσε στο νησί.

    Και τα δύο δρώμενα έχουν φανατικούς υποστηριχτές που φθάνουν να αντιδικούν μεταξύ τους για τη γνησιότητα των παραδόσεων που εκφράζει το καθένα ξεχωριστά.

    Ομως, και τα δύο κινούνται σε ένα κοινό χρώμα εποχής με τη μορφή θεατρικού δρώμενου, με συναφή σκηνογραφία και παραπομπές σε πρόσωπα και συνήθειες που τα κάνουν αξιαγάπητα.

    ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ

    Ενας γάμος ανάμεσα στις αρχοντικές οικογένειες του νησιού αποτελούσε -όπως και σήμερα-, ένα από τα πιο κοσμικά γεγονότα της εποχής. Η προετοιμασία για έναν τέτοιο γάμο άρχιζε πολύ καιρό πριν, καθώς η νύφη και οι υπόλοιπες γυναίκες που ήταν καλεσμένες έπρεπε να αρχίσουν να ράβουν τα εντυπωσιακά τους φορέματα ώστε να είναι έτοιμες και να κάνουν πρόβες πολύ πριν τη γιορτή. Το ίδιο ίσχυε και για τους άντρες, καθώς και αυτοί έπρεπε να είναι απολύτως έτοιμοι και οι ενδυμασίες να είναι ανάλογες της κοινωνικής τους θέσης.

    Ο βενετσιάνικος γάμος αποτελεί ένα δρώμενο, που μας μεταφέρει στον 16ο αιώνα. Η μεγαλειώδης πομπή του βενετσιάνικου γάμου, αρχίζει από την πλατεία του Αγίου Παύλου, στη συνέχεια διασχίζει την Αλεξάνδρου Ρώμα, που είναι ο πιο ιστορικός δρόμος της πόλης, και καταλήγει σε μια από τις κεντρικές πλατείες της Ζακύνθου, την πλατεία του Αγίου Μάρκου. Εκεί, είναι στημένη μια σκηνή, στην οποία καταλήγει όλη η πομπή του γάμου. Στη συνέχεια, γίνεται, με τις απαραίτητες τιμές, η τελετή του γάμου παρουσία του Νοδάρου (συμβολαιογράφου). Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλειώδης πομπή του γάμου ανοίγει με τυμπανιστές και σημαιοφόρους. Ακολουθούν οι νεόνυμφοι και οι κοντινοί συγγενείς τους.

    Η νόνα (γιαγιά) μεταφέρεται μέσα σε λεντίκα (κλειστό φορείο εξαιρετικής τέχνης μέσα στο οποίο μετέφεραν τους ευγενείς), ενώ ακολουθούν τα σεντούκια της νύφης με τα προικιά. Την πομπή πλαισιώνουν οι προσκεκλημένοι, οι οποίοι φορούν ακριβή αντίγραφα στολών του 16ου αιώνα, ενώ κορίτσια κρατούν κάνιστρα με ροδοπέταλα και μπομπονιέρες. Στη συνέχεια, ακολουθεί το γαμήλιο γλέντι, με αναγεννησιακούς χορούς και πολλά τοπικά παραδοσιακά εδέσματα όπως είναι τα ζαχαροκούκα (κουφέτα), ορτζάδες (σουμάδα) και παντόλες (παντεσπάνι).

    Η ΓΚΙΟΣΤΡΑ

    Οι ιππικοί αγώνες ήταν ανέκαθεν οι πιο προβεβλημένοι σε κάθε κοινωνία και κάθε εποχή.

    Η γκιόστρα δεν είναι παρά ένα είδος ιππικών αγώνων, όπου δοξάζεται η δεξιοτεχνία και η ακρίβεια του ιππότη να πετύχει το μικρό κρίκο που κρέμεται στο ψηλό οριζόντιο δοκάρι ενός ικριώματος. Εμφανίστηκε στα πρώτα χρόνια της βενετοκρητικής περιόδου με όλα εκείνα τα μεσαιωνικά χαρακτηριστικά, όπου στην ουσία οι ιππείς ή οι ιππότες κονταροχτυπιόνταν μεταξύ τους. Η γκιόστρα αποτελούσε άθλημα μόνο για ευγενείς. Προϊόντος του χρόνου το άθλημα πέρασε στους λαϊκούς, δίχως όμως τους τραυματισμούς και τα αίματα που συνεπαγόταν το αγώνισμα στην αρχική του μορφή.

    Ως έθιμο διατήρησε την παράδοσή του ως τις μέρες μας στο χωριό Σκουλικάδο, όπου πραγματοποιείται το άθλημα τους θερινούς μήνες με ευθύνη τού εκεί πολιτιστικού συλλόγου.

    Ως καρναβαλικό δρώμενο εμφανίστηκε το 2007 παράλληλα με τον Βενετσιάνικο Γάμο και με όλη εκείνη τη φαντασμαγορική σκηνική παρουσία της βενετσιάνικης περιόδου. Οι ιππότες διαγωνίζονται με τα μακριά κοντάρια τους, για την ακρίβεια με την οποία θα μπορέσουν να πετύχουν και να παρασύρουν το μικρό κρίκο του ικριώματος.

    Τρόπαιό τους στο δρώμενο, αρχικά μια πανέμορφη κοντεσίνα και αργότερα, για να ακολουθηθεί πιστά το γράμμα της παράδοσης, μια καλοζυμωμένη κουλούρα.

    [07] Κρίσιμες αποφάσεις

    Την ερχόμενη Δευτέρα και Τρίτη αναμένεται να εξειδικευτούν οι αποφάσεις των Βρυξελλών για την ελληνική οικονομία. Οι σχετικές συζητήσεις θα γίνουν στα συμβούλια του Eurogroup και του Ecofin, όπου τη χώρα μας θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Στις συνεδριάσεις αυτές θα οριστικοποιηθεί το μοντέλο υποστήριξης των αδυνάτων οικονομιών της Ευρωζώνης, μεταξύ των οποίων και της χώρας μας.

    Η Ευρωομάδα (Eurogroup) διέπραξε "ένα αρκετά σοβαρό σφάλμα αμελείας" με το να μην ασχοληθεί αρκετά με την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, παραδέχεται ο πρόεδρός της Ζαν-Κλόντ Γιούνκερ.

    "Θεωρούμε την έλλειψη ενασχόλησης με την κατάσταση της Ελλάδας ως αρκετά σοβαρό σφάλμα αμελείας", δήλωσε στην εφημερίδα Suddeutsche Zeitung.

    Το Eurogroup θα συνδράμει την Ελλάδα, εφόσον και αυτή τηρήσει τις δεσμεύσεις της για μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος, δήλωσε ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σε άλλη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Le Temps της Γενεύης.

    Ο κ. Γιούνκερ τονίζει ότι οι αγορές θα κατανοήσουν καλύτερα τις επόμενες ημέρες το μήνυμα της απόφασης της συνόδου κορυφής την περασμένη Πέμπτη, που είναι διττό. Αφενός η Ελλάδα δεσμεύεται να μειώσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού της κατά 4% του ΑΕΠ το 2010 και αν χρειασθεί να λάβει επιπρόσθετα μέτρα. Αφετέρου, αν η Eλλάδα σεβασθεί τις υποχρεώσεις της και η ελληνική κυβέρνηση μας έχει πείσει ότι θα το πράξει, και αν οι αγορές εξακολουθούν να μην κατανοούν το μήνυμα μας, είμαστε έτοιμοι να εγγυηθούμε τη σταθερότητα της ευρωζώνης και να συνδράμουμε την Ελλάδα. Πάντως αυτή η βοήθεια προς την Ελλάδα δεν είναι μονομερής, αλλά αφορά μία αμοιβαία δέσμευση. Οι Έλληνες θα πρέπει να πράξουν αυτό που είναι αναγκαίο και οι χώρες του Eurogroup θα ενεργήσουν αναλόγως.

    Υπογραμμίζει πως η μείωση του ελλείμματος κατά 4% είναι όντως τεράστια, αλλά και η Ιρλανδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες το έχουν πράξει. Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση και η Ελλάδα το γνωρίζει. Η Ελλάδα δεν μπορεί να υπολογίζει σε ένα είδος γενναιοδωρίας εκ μέρους του Eurogroup, που δεν θα χρηματοδοτήσει τις αδυναμίες της και γι αυτό θα πρέπει πρώτα να τις θεραπεύσει. Ύστερα μπορεί να υπολογίζει στην αλληλεγγύη μας. Η Ελλάδα θα πρέπει πρώτα να τηρήσει τις δεσμεύσεις της και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας . Χωρίς αυτό δεν μπορούν να δοθούν χρήματα , επισημαίνει. Το ελληνικό σχέδιο πρέπει να φαίνεται αξιόπιστο. Αν οι αγορές αμφισβητήσουν την αξιοπιστία των ελληνικών μέτρων , τότε θα πρέπει να ληφθούν συμπληρωματικά μέτρα. Η ευρωζώνη δεν θα παρέμβει, παρά μόνο όταν γίνει αυτό. Πρόκειται για μία στήριξη υπό όρους.

    Οποιαδήποτε μορφή λάβει μία βοήθεια προς την Ελλάδα, αναφέρει ο κ.Γιούνκερ, θα πρέπει να διακρίνεται από συνέπεια, αποφασιστικότητα και συντονισμό εντός της ευρωζώνης. Οποιοδήποτε εργαλείο χρησιμοποιηθεί θα είναι εργαλείο αλληλεγγύης και όχι γενναιοδωρίας, θα συνοδεύεται από όρους και δεν θα δοθεί δωρεάν. Αν όμως η Ελλάδα κάνει τις αναγκαίες προσπάθειες, οι χρηματαγορές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα εφαρμοσθεί η (κοινοτική) αλληλεγγύη. Νομίζω ότι οι αγορές συμπεριφέρονται με υπερβολή και κερδοσκοπούν στην πιθανότητα μη αντίδρασης της ευρωζώνης. Διαπράττουν λάθος. Δεν θα αφήσουμε να πέσει η Ελλάδα, αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ.Γιούνκερ στην συνέντευξη του στην εφημερίδα Le Temps.

    [08] "Εκστρατεία ενημέρωσης του λαού"

    Μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης του λαού "για τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό και την αντιμετώπιση της αντιλαϊκής θύελλας", διοργανώνει το ΚΚΕ.

    "Επιδίωξη είναι να μάθει ο λαός την αλήθεια για τις πραγματικές αιτίες της αντιλαϊκής θύελλας που δεν έχει ημερομηνία λήξης. Να καταδείξει τους τόνους ψέματος που λέγονται από τα αστικά κόμματα, τα ΜΜΕ και τους άλλους μηχανισμούς του συστήματος για να τον εξαπατήσουν και να τον φοβίσουν.

    Να συμβάλει καθοριστικά στον πανεργατικό, παλλαϊκό ξεσηκωμό που θα αναγκάσει την κυβέρνηση και τους συμμάχους της να πάρουν πίσω τα αντιλαϊκά μέτρα, αλλά και για να εμποδίσει και χαλάσει ο λαός τα γενικότερα σχέδιά τους", τονίζεται στην ανακοίνωση του ΠΓ του κόμματος που καλεί "για την επιτυχία αυτής της μάχης το ΚΚΕ καλεί να συμμετέχουν οι φίλοι, οι οπαδοί του Κόμματος, να συστρατευθεί κάθε άνθρωπος με ριζοσπαστική συνείδηση που ενδιαφέρεται και ανησυχεί για τη μοίρα του λαού μας, της χώρας μας".

    Μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση του ΠΓ αναφέρει:

    "Το σχέδιο για το βομβαρδισμό των εργατικών λαϊκών δικαιωμάτων από «στεριά, θάλασσα και αέρα», που έχει στο επίκεντρο το ολοκληρωτικό γκρέμισμα της κοινωνικής ασφάλισης και των συντάξεων, το είχαν έτοιμο από καιρό. Το ΚΚΕ το έχει καταγγείλει πολύ καιρό πριν από τις εκλογές.

    Η επιδίωξη της κυβέρνησης, της ΕΕ, της πλουτοκρατίας και των άλλων αστικών κομμάτων, δεν είναι μόνο να πληρώσει ο λαός την κρίση για την οποία δεν ευθύνεται, αλλά και να υποστεί ατελείωτες θυσίες, άμεσες και μελλοντικές.

    Με την αφαίρεση όσων κατακτήσεων απέμειναν, προστατεύουν τα κέρδη της πλουτοκρατίας και διασφαλίζουν τα μακροπρόθεσμα συμφέροντά της. Για την κερδοφορία του κεφαλαίου επιβάλλουν στα λαϊκά στρώματα να πληρώσουν τα χρέη και τα ελλείμματα που δημιούργησε αυτή η πολιτική όλα τα προηγούμενα χρόνια".

    [09] "Αφορολόγητο στις 20.000"

    «Όταν είχαμε προβλέψει ότι θα καταργηθεί ο 14ος μισθός, κάποιοι έσπευσαν να μας λοιδορήσουν. Τώρα είναι θέμα χρόνου. Έρχονται ακόμη οι ελεύθερες απολύσεις, το ελεύθερο ωράριο εργασίας και -ενδεχομένως- η απασφάλιση του βασικού κατωτέρου μισθού», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑ.Ο.Σ.

    Ο κ. Αϊβαλιώτης επανέφερε την πρόταση του κόμματος του "για 20.000 αφορολόγητο και δύο συντελεστές, 25% και 35%", τονίζοντας ότι "η κουτουράδα των αποδείξεων θα σημάνει ένα ατελείωτο χαρτοβασίλειο στις Εφορίες, το οποίο ουδέποτε θα μπορέσει να διασταυρωθεί".

    Αναφερόμενος στο θέμα των καυσίμων, υπενθύμισε ότι ο ΛΑ.Ο.Σ "από την αρχή της κρίσεως είχε ζητήσει να μπει «πλαφόν» στην τιμή των καυσίμων, διαφορετικά τίμιοι επιχειρηματίες θα μετατραπούν σε μαυραγορίτεςβ¦".

    Τέλος σχετικά με την "κόντρα ΠΑ.ΣΟ.Κ και Ν.Δ για την απάτη των στοιχείων που εντόπισε η EUROSTAT", ο κ. Αϊβαλιώτης είπε ότι "θυμίζει την διαμάχη δύο «εγκληματιών» που διαπράττουν από κοινού «φόνο»: ο ένας τα ρίχνει στον άλλο ενώ το «θύμα», η Ελλάδα, είναι ανήμπορη πλέον να αντιδράσει. Μπορούν, όμως, οι εισαγγελείςβ¦".

    [10] "Διγλωσσία"

    "Ο κ. Παπανδρέου, στο εξωτερικό, εμφανίζεται πρόθυμος να αγοράσει γαλλικές φρεγάτες, αποφασισμένος να παγώσει τους μισθούς και να διαλύσει το ασφαλιστικό σύστημα, ικέτης για κάθε είδους βοήθεια και ικανοποιημένος για την αόριστη στήριξη που του παρείχε η Ε.Ε. με τις συνταγές του ΔΝΤ. Την ίδια στιγμή, στο εσωτερικό της χώρας, μιλάει για την ανάγκη ανάκτησης της εθνικής κυριαρχίας που απειλείται από την Ε.Ε", δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΝ Π.Σκουρλέτης και πρόσθεσε:

    "Συμβουλή μας είναι να εγκαταλείψει τη διγλωσσία και την υποκρισία και να αλλάζει τάχιστα πολιτική".

    "Η μείωση κατά 2,6 % του ΑΕΠ το τελευταίο τρίμηνο του 2009 επιβεβαιώνει ότι η ελληνική οικονομία βουλιάζει και κινείται σε τροχιά ελεύθερης πτώσης", δήλωσε ο Παν. Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ, σχολιάζοντας τη μείωση κατά 2,6% του ΑΕΠ το τελευταίο τρίμηνο του 2009, και πρόσθεσε:

    "Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας μέτρα εργασιακής, κοινωνικής και ασφαλιστικής κατεδάφισης και οδηγώντας τη χώρα σε μια ιδιόμορφη οικονομική κατοχή, γίνεται κατεξοχήν υπεύθυνη για την επερχόμενη βαθιά ύφεση και τις σκληρές δοκιμασίες που αναμένουν τους εργαζόμενους.

    Ο ρόλος του πρωθυπουργού της χώρας δεν είναι να σχολιάζει απλώς τις άκρως δυσμενείς και επικίνδυνες εξελίξεις για τις οποίες είναι κατεξοχήν υπεύθυνος, την ώρα, μάλιστα, που με ευθύνη της κυβέρνησής του η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε «μαύρο πρόβατο» και πειραματόζωο για μια ευρωπαϊκής έκδοσης «μπανανία» χωρίς εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα"

    [11] Στα δικαστήρια

    Η πρωθυπουργός της Ουκρανίας Γιούλια Τιμόσενκο ανακοίνωσε ότι διαθέτει αποδείξεις για νοθεία στις προεδρικές εκλογές της 7ης Φεβρουαρίου από τον αντίπαλό της Βίκτορ Γιανουκόβιτς και ότι θα προσφύγει στα δικαστήρια όπου και θα αμφισβητήσει την εκλογή του.

    " Θα ήθελα θα δηλώσω κατηγορηματικά: Ο Γιανουκόβιτς δεν είναι ο πρόεδρος μας. Οτι και να συμβεί στο μέλλον, δεν θα είναι ο νόμιμα εκλεγμένος πρόεδρος της Ουκρανίας", δήλωσε σε τηλεοπτικό της μήνυμα προς το έθνος.

    Ταυτόχρονα υποσχέθηκε ότι δεν θα ζητήσει από το λαό να κατέλθει σε μαζικές διαδηλώσεις όπως έκανε όταν τον αντιμετώπισε με επιτυχία το 2004 στη διάρκεια της Πορτοκαλί Επανάστασης.

    "Δεν θα κηρύξω άλλο Μαϊντάν ( διαδήλωση στην Πλατεία Ανεξαρτησίας) και δεν θα επιτρέψω άλλες δημόσιες διαμαρτυρίες", πρόσθεσε η Τιμόσενκο.

    [12] Αναμετρήσεις

    Το παιχνίδι στην Τρίπολη μεταξύ του τοπικού Αστέρα και του Ολυμπιακού ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της 22ης ημέρας του πρωταθλήματος ΟΠΑΠ της Σούπερ Λίγκας. Η ομάδα του Πειραιά θέλει μόνο τη νίκη για να μπορέσει να παραμείνει «ζωντανή» στη διεκδίκηση του τίτλου, αλλά η αποστολή της μόνο εύκολη δεν θα είναι κόντρα στην αξιόμαχη ομάδα του Βαγγέλη Βλάχου.

    Φαβορί για τη νίκη είναι ο Παναθηναϊκός, ο οποίος υποδέχεται στο Ολυμπιακό στάδιο την Καβάλα. Η ομάδα του Νίκου Νιόπλια θέλει μόνο τους τρεις πόντους για να διατηρήσει τη διαφορά από τους διώκτες της.Ο Αρης θα πρέπει να ...ιδρώσει για να λυγίσει την αντίσταση του πάντα μαχητικού Εργοτέλη.

    ΠΑΣ Γιάννινα-ΠΑΟΚ: 0-1:Σημαντική νίκη με 1-0 πέτυχε ο ΠΑΟΚ στα Γιάννινα επί του τοπικού ΠΑΣ. Χάρη σε γκολ του Φωτάκη στο 43΄, ο «Δικέφαλος του Βορρά» πήρε μία άτυπη ρεβάνς για την πρόσφατη συντριβή του στο κύπελλο και ανέβηκε δεύτερος στη βαθμολογία, τουλάχιστον μέχρι την αυριανή αναμέτρηση του Ολυμπιακού με τον Αστέρα Τρίπολης. Από την άλλη πλευρά, ο «Αγιαξ της Ηπείρου» δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί την αποβολή του Αραμπατζή στο 64΄ και έμεινε στους 21 βαθμούς και τη ζώνη του υποβιβασμού.

    Πανθρακικός-ΑΕΚ 1-2:Στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος ΟΠΑΠ παραμένει η ΑΕΚ, καθώς επικράτησε 2-1 του ουραγού Πανθρακικού στην Κομοτηνή. Ο Σκόκο στο 11΄ και ο Χέρσι στο 47΄ πέτυχαν τα γκολ της Ενωσης, που διατηρεί το αήττητο στον δεύτερο γύρο, ενώ για την ομάδα της Κομοτηνής μείωσε στο 56΄ ο Μπελέκ.

    Ξάνθη-Λάρισα 0-1:Σημαντικό βήμα για την παραμονή της στη Σούπερ Λίγκα έκανε η Λάρισα, επικρατώντας στα Πηγάδια 1-0 της Ξάνθης. Ο Μπλάζεκ πέτυχε στο 41ο λεπτό το γκολ που χάρισε στην ΑΕΛ το πολύτιμο «τρίποντο» και παράλληλα έβαλε σε... μπελάδες τους «ακρίτες».

    Συνοπτικά το πρόγραμμα με τις τηλεοπτικές μεταδόσεις της 22ης αγωνιστικής έχει ως εξής:

    ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010

    (Λειβαδιά) Λεβαδειακός-Ατρόμητος 14:30 NOVA

    (Νέα Σμύρνη) Πανιώνιος-Ηρακλής 14:30 NOVA

    (Θεσ/κη) Άρης-Εργοτέλης 16:45 NOVA

    (ΟΑΚΑ) Παναθηναϊκός-Καβάλα 16:45 NOVA

    (Τρίπολη) Αστέρας Τρίπολης-Ολυμπιακός 19:00 NOVA

    ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:

    ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΤΟΣ ΕΚΤΟΣ

    ΑΓ. Ν-Ι-Η Ν-Ι-Η Ν-Ι-Η ΤΕΡΜ. ΒΑΘ.

    1. Παναθηναϊκός 21 16-4-1 9-2-0 7-2-1 41-12 52

    2. ΠΑΟΚ 22 14-5-3 9-0-1 5-5-2 27-9 47

    3. Ολυμπιακός 21 14-4-3 7-2-2 7-2-1 34-12 46

    4. ΑΕΚ 22 10-6-6 7-1-2 3-5-4 34-29 36

    5. Άρης 21 8-8-5 5-4-2 3-4-3 24-20 32

    6. Αστέρας Τρίπολης 21 8-5-8 5-3-2 3-2-6 23-21 29

    . Ατρόμητος 21 8-5-8 6-2-3 2-3-5 26-24 29

    8. Εργοτέλης 21 7-7-7 5-4-2 2-3-5 26-26 28

    9. Καβάλα 21 7-6-8 5-4-1 2-2-7 18-18 27

    10. Ξάνθη 22 7-4-11 7-1-4 0-3-7 17-23 25

    11. Πανιώνιος 21 6-6-9 4-3-3 2-3-6 24-25 24

    . Λάρισα 22 6-6-10 4-4-2 2-2-8 20-32 24

    13. Ηρακλής 21 6-5-10 4-4-3 2-1-7 25-31 23

    14. ΠΑΣ Γιάννινα 22 5-6-11 4-4-3 1-2-8 18-31 21

    15. Λεβαδειακός 21 5-4-12 4-1-5 1-3-7 19-34 19

    16. Πανθρακικός 22 2-3-17 1-3-8 1-0-9 16-45 9


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
    Back to Top
    Copyright © 1995-2023 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Sunday, 14 February 2010 - 7:30:39 UTC