Browse through our Interesting Nodes on Education in Cyprus A)? GHT="50">
Compact version
Today's Suggestion
Read The "Macedonian Question" (by Maria Nystazopoulou-Pelekidou)
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Tuesday, 15 October 2019
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

Athens Macedonian News Agency: News in Greek, 16-05-27

Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Athens News Agency at <http://www.ana.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] Αλ. Χαρίτσης: Πάνω από 9 δισ. ευρώ στην αγορά, μέσω ΕΣΠΑ
  • [02] Την εκλογή νέων μελών στο διοικητικό της συμβούλιο ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα
  • [03] Ολοκληρώνεται και η δεύτερη εβδομάδα των Πανελλαδικών
  • [04] Ειδομένη: Από μία πολύβουη πολιτεία προσφύγων και μεταναστών σε τόπο ...σιωπής
  • [05] Δ. Παντερμαλής στο «Πρακτορείο»: «Είναι θέμα πολιτιστικής ηθικής» η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
  • [06] Εκκένωση αεροσκάφους των κορεατικών αερογραμμών στο αεροδρόμιο Χανέντα, στο Τόκιο
  • [07] Microsoft και Facebook κατασκευάζουν υπερατλαντικό υποθαλάσσιο καλώδιο
  • [08] Ισχυρός σεισμός 6,4 βαθμών ανοιχτά των νησιών Τόνγκα, στον νότιο Ειρηνικό
  • [09] «Πώς η λογοτεχνία σού αλλάζει τη ζωή», ένα αφηγηματικό μελέτημα για την τέχνη του μύθου
  • [10] Ανοίγει τις πύλες η 21η Art-Athina στο κλειστό γήπεδο Παλαιού Φαλήρου
  • [11] Ένα ταξίδι στη μεταπολεμική Αθήνα, μέσα από το βιβλίο του Ανδρέα Ζούλα «Φερεκύδου και Εμπεδοκλέους»

  • [01] Αλ. Χαρίτσης: Πάνω από 9 δισ. ευρώ στην αγορά, μέσω ΕΣΠΑ

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες, προκειμένου να παραδοθούν ως τον επόμενο Μάρτιο, ενώ «τρέχουν» τα νέα προγράμματα ΕΣΠΑ που αναμένεται να ρίξουν στην αγορά πάνω από 9 δισ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων εφέτος, είπε ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, σε συνέντευξή του στο Κόκκινο.

    Ο υφυπουργός σημείωσε ότι έχει ήδη ενεργοποιηθεί το ένα τέταρτο των νέων προγραμμάτων ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020 και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία εξειδίκευσης και έκδοσης προσκλήσεων, ώστε οι δικαιούχοι να καταθέτουν τις αντίστοιχες αιτήσεις.

    Ως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο στόχος είναι η ενεργοποίηση να έχει φτάσει το 50% και να είναι έτοιμα να πέσουν στην αγορά περισσότερα από 9 δισ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων, τόνισε ο κ. Χαρίτσης.

    [02] Την εκλογή νέων μελών στο διοικητικό της συμβούλιο ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα

    Την εκλογή νέων μελών στο διοικητικό της συμβούλιο ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική της ανακοίνωση, το ΔΣ της Εθνικής Τράπεζας, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Εταιρικής Διακυβέρνησης και Υποψηφιοτήτων, εξέλεξε ως ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τούς κκ. Kurt Geiger και Mike Aynsley, σε πλήρωση των κενών θέσεων ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών, σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 3 του Καταστατικού της Τράπεζας και το υφιστάμενο πλαίσιο αρχών εταιρικής διακυβέρνησης.

    Ο Kurt Geiger έχει πολυετή εμπειρία και καριέρα άνω των 40 ετών σε διεθνή χρηματοοικονομικά, έχοντας διατελέσει σε ανώτατες θέσεις στις Chase Manhattan, HSBC και European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), όπου υπήρξε επικεφαλής στον τομέα των Πιστωτικών Ιδρυμάτων και των Ιδιωτικών Επενδύσεων. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην EBRD, συνέβαλε σημαντικά στη θεμελίωση υψηλών προτύπων Εταιρικής Διακυβέρνησης στον τραπεζικό τομέα.

    Ο κ. Mike Aynsley έχει μακρά καριέρα στον τραπεζικό και χρηματοοικονομικό τομέα, έχοντας εργαστεί για διάστημα άνω των 20 ετών σε διεθνείς χρηματοπιστωτικούς ομίλους, όπου κατείχε υψηλόβαθμες θέσεις, καθώς επίσης και ως σύμβουλος στον τομέα των τραπεζικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Έχει διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Irish Bank Resolution Corporation Limited - IBRC, υπήρξε εταίρος στην Deloitte Consulting, ενώ έχει εργαστεί σε διάφορους διεθνείς τραπεζικούς ομίλους, όπως στον Όμιλο Australian & New Zealand Banking Group, στην ABN AMRO BANK, στην Banque Nationale de Paris, και στην Commonwealth Bank of Australia.

    Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, η εκλογή των νέων μελών Διοικητικού Συμβουλίου πιστωτικού ιδρύματος τελεί υπό την έγκριση και τον διαρκή έλεγχο του Ενιαίου Μηχανισμού Εποπτείας (Single Supervisory Mechanism - SSM) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

    [03] Ολοκληρώνεται και η δεύτερη εβδομάδα των Πανελλαδικών

    Με Βιολογία και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον θα εξεταστούν σήμερα, Παρασκευή, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις με το νέο σύστημα (ομάδες προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β') που δίνουν με το παλιό σύστημα (θετικής κατεύθυνσης και τεχνολογικής κατεύθυνσης -κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών). Παράλληλα, την ίδια ημέρα, οι υποψήφιοι τεχνολογικής κατεύθυνσης, του κύκλου Τεχνολογίας και Παραγωγής (των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-ομάδα Β', που δίνουν με το παλιό σύστημα), θα εξεταστούν στο μάθημα της Ηλεκτρολογίας.

    Η δεύτερη εβδομάδα των Πανελλαδικών θα ολοκληρωθεί αύριο Σάββατο, με την εξέταση στα Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων, στον Προγραμματισμό Υπολογιστών και στην Οικοδομική, για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ που εξετάζονται με το νέο σύστημα. Στα ίδια μαθήματα θα εξεταστούν και οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ της ομάδας Α'του παλιού συστήματος, με επιπλέον μαθήματα εξέτασης τα Βοηθητικά Μηχανήματα ΙΙ και τα Στοιχεία Παθολογίας.

    [04] Ειδομένη: Από μία πολύβουη πολιτεία προσφύγων και μεταναστών σε τόπο ...σιωπής

    Το ρολόι δείχνει τρεις μετά το μεσημέρι και ο δυνατός αέρας «πνίγει» τον ήχο από τη μηχανή που κινείται αργά πάνω στις ράγες, στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης, εκεί όπου μέχρι πριν λίγα 24ωρα λειτουργούσε μία ολόκληρη πολύβουη σκηνούπολη: Αυτή που είχαν στήσει χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες, που είχαν εγκλωβιστεί στα σύνορα Ελλάδας- ΠΓΔΜ, μετά το κλείσιμο των συνόρων.

    Ύστερα από περίπου 70 μέρες, η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη άνοιξε. Η μηχανή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέρασε στην άλλη πλευρά των συνόρων και αφού φόρτωσε μια σειρά από άδεια βαγόνια γύρισε πίσω στον σιδηροδρομικό σταθμό. Εκεί όπου από το πρωί, εργάτες μαζεύουν απ? τις ράγες ό,τι έχει απομείνει από τα προσωπικά αντικείμενα των προσφύγων και μεταναστών, που είτε μεταφέρθηκαν σε ένα από τα κέντρα φιλοξενίας, είτε έφυγαν με τα πόδια, κατευθυνόμενοι - μεταξύ άλλων - προς τους γύρω άτυπους καταυλισμούς.

    Ο άτυπος καταυλισμός της Ειδομένης δεν θυμίζει πλέον σε τίποτα τη μικρή πολιτεία που είχε στηθεί εκεί, πλάι στο χωριό των 100 κατοίκων (στην πλειοψηφία τους ηλικιωμένων). Οι τελευταίοι πρόσφυγες και μετανάστες επιβιβάστηκαν στα συνολικά 18 λεωφορεία που έφυγαν σήμερα από την Ειδομένη, μεταφέροντας 783 άτομα σε διάφορες δομές φιλοξενίας.

    [05] Δ. Παντερμαλής στο «Πρακτορείο»: «Είναι θέμα πολιτιστικής ηθικής» η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

    Στις 7 Ιουνίου συμπληρώνονται 200 χρόνια από την ημέρα που η βρετανική βουλή ψήφισε υπέρ της αγοράς των γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν και το Πρακτορείο, που κυκλοφορεί σήμερα, φιλοξενεί συνέντευξη του αρχαιολόγου και προέδρου του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητή Δημήτρη Παντερμαλή, ο οποίος αφήνοντας τα συναισθηματικά ή άλλα επιχειρήματα μπαίνει στην ουσία του ζητήματος της επιστροφής των γλυπτών και επισημαίνει ότι «είναι θέμα πολιτιστικής ηθικής η επιστροφή τους», ενώ ταυτόχρονα σημειώνει ότι «υπάρχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και τα σπουδαία μνημεία έχουν τα δικά τους δικαιώματα. Τα δικαιώματα της ακεραιότητάς τους . Δεν μπορείς να τεμαχίζεις ένα σπουδαίο μνημείο».

    Θέμα πολιτιστικής ηθικής η επιστροφή των γλυπτών

    Του Αλέξη Ηλιάδη

    Πέρασαν διακόσια και περισσότερα χρόνια από τότε (1802) που ο λόρδος Έλγιν, Βρετανός πρέσβης στην οθωμανική αυτοκρατορία, χρησιμοποιώντας μια άδεια του Σουλτάνου, αφαίρεσε με βίαιο τρόπο, τεμαχίζοντας και σπάζοντας, πολλά από τα γλυπτά του Παρθενώνα και τα μετέφερε στη Βρετανία. Το αίτημα της επιστροφής των έργων αυτών στον τόπο που δημιουργήθηκαν δεν έπαψε ποτέ να υφίσταται για την Ελλάδα. Μεγάλη μάχη γι'αυτό έδωσε η Μελίνα Μερκούρη, η οποία από το 1983, ως υπουργός Πολιτισμού, ξεκίνησε μια εκστρατεία για να φέρει τα γλυπτά στην Αθήνα. Το θέμα παραμένει βέβαια ανοιχτό και σήμερα η χώρα μας έχει ένα ακόμη επιχείρημα για να ζητάει την επιστροφή τους: το Μουσείο της Ακρόπολης που συγκαταλέγεται στα καλύτερα μουσεία του κόσμου. Για το θέμα των γλυπτών του Παρθενώνα μιλήσαμε με τον πρόεδρο του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητή Δημήτρη Παντερμαλή, ο οποίος τόνισε ότι «είναι θέμα πολιτιστικής ηθικής η επιστροφή τους» και υπογράμμισε ότι «υπάρχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και τα σπουδαία μνημεία έχουν τα δικά τους δικαιώματα. Τα δικαιώματα της ακεραιότητάς τους Δεν μπορείς να τεμαχίζεις ένα σπουδαίο μνημείο».

    Τον Ιούνιο συμπληρώνονται διακόσια χρόνια από τότε που το βρετανικό κοινοβούλιο αποφάσισε την αγορά των γλυπτών από τον Έλγιν. Τι σήμαινε αυτή η απόφαση;

    «Ψηφίζοντας την αγορά των γλυπτών του Παρθενώνα το βρετανικό κοινοβούλιο ουσιαστικά νομιμοποίησε τη συλλογή του Έλγιν. Γιατί υπήρχε ένα θέμα αμφισβήτησης των μεθόδων με τις οποίες αποκτήθηκαν τα γλυπτά και της δικαιοδοσίας που είχε να τα πάρει. Με σχετική πλειοψηφία αποφασίστηκε να αγοραστούν από το Βρετανικό Μουσείο και με τον τρόπο αυτό έκλεισε γι'αυτούς το θέμα του Έλγιν. Φυσικά, στην πραγματικότητα δεν έκλεισε ποτέ και διακόσια χρόνια τώρα άλλοτε οξύνεται άλλοτε μετριάζεται η απαίτηση της επιστροφής πάντοτε όμως υπάρχει και αυτό νομίζω είναι το σημαντικό. Εγώ θα επικέντρωνα το θέμα στο γεγονός ότι όχι απλώς είχαν αρπάξει από το μνημείο αυτά τα έργα αλλά πολλά από αυτά τεμαχίστηκαν, έσπασαν, δηλαδή η διαχείριση έγινε με τρόπο, ο οποίος δεν είναι κολακευτικός ούτε για τη Βρετανία, ούτε για την ιστορία της δημιουργίας των μουσείων στην Ευρώπη».

    Η Ελλάδα ζητεί εδώ και πολλά χρόνια την επιστροφή των Μαρμάρων. Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε σήμερα;

    «Οι παράγοντες που παίζουν ένα καθοριστικό ρόλο στο ζήτημα είναι πολλοί. Στο επίπεδο των μουσείων τα πράγματα είναι λιγότερο δύσκολα αλλά το θέμα αυτό έχει ανεβεί στο πολιτικό επίπεδο και μάλιστα στο επίπεδο της διεθνούς πολιτικής, οπότε όλα δυσκολεύουν. Από τη μια μεριά η διεθνοποίηση μπορεί να βοηθήσει, από την άλλη μπλοκάρει πολλά πράγματα και ασφαλώς η πολιτική ισχύς παίζει και αυτή το ρόλο της. Εγώ πιστεύω ότι το θέμα τίθεται σε μία βάση πολιτιστικής ηθικής την οποία δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς και δεν μπορεί κανένας να ισχυριστεί ότι είναι καλύτερα ένα έργο να βρίσκεται το μισό στην Αθήνα και το μισό κάπου αλλού από το να είναι συνενωμένο. Και μάλιστα από τη στιγμή που μπορούμε να συνενώσουμε έργα, τα οποία τεμαχίστηκαν για ιστορικούς λόγους, για λόγους αλληλουχίας κάποιων δυσάρεστων γεγονότων. Σημασία έχει ο συνεχής αγώνας, η συνεχής επαγρύπνηση και το να κρατάει κανείς το θέμα συνεχώς ζωντανό. Όλα λέγονται, συζητούνται, ερμηνεύονται. Κρατιέται το θέμα ζωντανό, για να είμαι ρεαλιστής. Γιατί αισιόδοξος, είμαι. Αλλά ακόμη είναι θέμα χρόνου».

    Πιστεύετε δηλαδή ότι το Βρετανικό Μουσείο θα μπορούσε να επιστρέψει τα γλυπτά;

    «Ναι, αλλά όχι έτσι απλά «πάρτε τα πίσω». Θα πρέπει να κάνεις μία διαπραγμάτευση, να δώσεις κάτι, π.χ. η ιδέα που ειπώθηκε να γίνονται περιοδικές εκθέσεις στο Βρετανικό Μουσείο με ελληνικά έργα δεν είναι κακή, να πηγαίνουν και να έρχονται τα εκθέματα, να προβάλλονται στο Βρετανικό Μουσείο. Και τα γλυπτά του Παρθενώνα να βρίσκονται εδώ. Υπάρχουν δημιουργικές ιδέες, αλλά μέχρι να υλοποιηθούν χρειάζεται χρόνος. Η πρόταση αυτή συζητείται γιατί τους συμφέρει και αυτούς. Ανανεώνουν έτσι την έκθεσή τους και έχουν περισσότερους επισκέπτες».

    Πού διαφέρει το Μουσείο της Ακρόπολης από το Βρετανικό στην παρουσίαση των γλυπτών;

    «Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι μακράν καλύτερο του Βρετανικού. Διότι εκθέτει τα γλυπτά όπως ήταν στο κτίριο, δηλαδή δεν κοιτάζουν εσωτερικά σε μία αίθουσα, αλλά γύρω από μία αίθουσα, όπως ακριβώς ήταν στο κτίριο το αρχικό. Eπίσης, εδώ φωτίζονται με το ίδιο φως που φωτίζονταν όταν δημιουργήθηκαν και η αίθουσα του Παρθενώνα είναι ακριβώς παράλληλη με το μνημείο. Έτσι, ο επισκέπτης μπορεί να βλέπει από τη μια πλευρά τα γλυπτά και από την άλλη να βλέπει την πρωτότυπη αρχιτεκτονική».

    Μιλάμε για έργα τεράστιας καλλιτεχνικής αξίας. Είναι πράγματι -όπως θεωρούνται- μοναδικά;

    «Γι'αυτό ονομάστηκαν και κλασικά, γι'αυτό αποτελούν πρότυπο για τις μεταγενέστερες εποχές. Διότι ισορροπούν ανάμεσα σε φόρμα και περιεχόμενο, διότι έχουν μια επιφάνεια, η οποία είναι από τις πιο πλούσιες που υπάρχουν στην τέχνη, διότι αποδίδουν καταπληκτικές λεπτομέρειες και επίσης δίνουν σπουδαίες εκφράσεις στα πρόσωπα και των ανθρώπων και των αλόγων στη ζωφόρο του Παρθενώνα. Είναι μια τέχνη, η οποία καλλιεργήθηκε εκατονταετίες στην Αθήνα, προχώρησε πάρα πολύ στα αρχαϊκά χρόνια και κορυφώθηκε στην κλασική εποχή».

    Υπάρχει η άποψη ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα μπορούν να συγκριθούν μόνο με τα έργα του Μιχαήλ Άγγελου και του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Τη συμμερίζεστε;

    «Εγώ θα έλεγα ότι αν συνυπολογίσει κανείς ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα δημιουργήθηκαν πριν από 2.500 χρόνια θα μπορούσε να τολμήσει να πει ότι υπερτερούν από τα έργα αυτών των δύο Ιταλών καλλιτεχνών. Τα γλυπτά του Παρθενώνα συνένωσαν την ουσία ενός κλασικού πολιτισμού, ο οποίος είχε προοδεύσει καταπληκτικά και στους τομείς της επιστήμης και στους τομείς της τέχνης».

    [06] Εκκένωση αεροσκάφους των κορεατικών αερογραμμών στο αεροδρόμιο Χανέντα, στο Τόκιο

    Οι κορεατικές αερογραμμές (Korean Air Lines ) προχώρησαν στην εκκένωση 319 επιβατών και του πληρώματος ενός αεροσκάφους που προετοιμάζονταν ν' απογειωθεί από το αεροδρόμιο Χανέντα στο Τόκιο, μετά τον εντοπισμό καπνού στο αριστερό του κινητήρα.

    Το περιστατικό αυτό, οδήγησε τις αρχές να κλείσουν προσωρινά το αεροδρόμιο, που αποτελεί το μεγαλύτερο αεροπορικό κόμβο της χώρας.

    Τηλεοπτικά πλάνα δείχνουν ένα αεροσκάφος Boeing 777 να βρίσκεται στο διάδρομο, ενώ οχήματα της πυροσεβστικής ψεκάζουν με αφρό τον κινητήρα. Στο αεροπλάνο έχουν αναπτυχθεί οι τέσσερις τσουλίθρες έκτακτης ανάγκης.

    Το αεροσκάφος είχε προορισμό τη Σεούλ της Νότιας Κορέας, ενώ διαθέτει δύο κινητήρες Pratt & Whitney (PW4000).

    Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί, παρά το γεγονός ότι 30 επιβάτες αισθάνθηκαν αδιαθεσία, σύμφωνα με τα κρατικά ΜΜΕ στην Ιαπωνία.

    Το αναφερόμενο αεροδρόμιο εξυπηρετεί περίπου 550 πτήσεις ημερησίως, διακινώντας 75 εκατ επιβάτες, ετησίως.

    [07] Microsoft και Facebook κατασκευάζουν υπερατλαντικό υποθαλάσσιο καλώδιο

    Η Microsoft και το Facebook συμφώνησαν να χτίσουν μαζί ένα υποθαλάσσιο καλώδιο που θα διασχίζει τον Ατλαντικό Ωκεανό για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ανάγκη για υψηλής ταχύτητας υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud computing) και διαδικτύου.Η κατασκευή του νέου καλωδίου «MAREA»θα ξεκινήσει τον Αύγουστο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2017, είπαν σε δήλωσή τους χθες οι δύο εταιρείες.

    Το καλώδιο, μήκους 6.600 χιλιομέτρων, θα είναι το πρώτο που θα συνδέει τις Ηνωμένες Πολιτείες με την νότια Ευρώπη και θα λειτουργεί υπό την διαχείρηση της Telxius, του τμήματος υποδομών της Telefonica, διεθνούς εταιρείας επικοινωνιών. Το καλώδιο έχει σχεδιαστεί αρχικά να μεταφέρει 160 terabits πληροφοριών ανά δευτερόλεπτο.

    [08] Ισχυρός σεισμός 6,4 βαθμών ανοιχτά των νησιών Τόνγκα, στον νότιο Ειρηνικό

    Ισχυρός σεισμός μεγέθους 6,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, έγινε σήμερα σε απόσταση 340 χλμ δυτικά από το νησιωτικό σύμπλεγμα Τόνγκα στο νότιο Ειρηνικό.

    Δεν υπάρχουν ενδείξεις για πρόκληση τσουνάμι, σύμφωνα με το αρμόδιο κέντρο προειδοποίησης στον Ειρηνικό.

    Ο σεισμός είχε εσταικό βάθος 572 χλμ., σύμφωνα με το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ.

    Η αρχική πρόβλεψη έκανε λόγο για σεισμό μεγέθους 6,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

    [09] «Πώς η λογοτεχνία σού αλλάζει τη ζωή», ένα αφηγηματικό μελέτημα για την τέχνη του μύθου

    Λογοτεχνικό δοκίμιο, αποφθεγματικός λόγος, πραγματεία ερωτημάτων, μυθοποίηση, αλλά και απομυθοποίηση της μεγάλης κατάκτησης του ανθρώπινου πνεύματος που είναι η Λογοτεχνία, αποτελεί το βιβλίο του Δημήτρη Στεφανάκη «Πώς η Λογοτεχνία σούαλλάζει τη ζωή», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Ψυχογιός".

    Στην αφηγηματική αυτή πραγματεία των 157 σελίδων, η απάντηση δίνεται στον τελευταίο ομότιτλο κεφάλαιο, καθώς όλα τα προηγούμενα μικροκεφάλαια αποτελούν μια συστηματική περιδιάβαση για τα μικρά και τα μεγάλα της γραφής: τη δημοκρατία του πνεύματος, τον κόσμο χωρίς μυθιστορήματα, την πρωτοκαθεδρία του αναγνώστη, τις προθέσεις των συγγραφέων, τη σχέση του συγγραφέα με τον χαρακτήρα του, την ενσωμάτωση των βιβλίων σε ένα βιβλίο, την αναλογία λογοτεχνίας - πολιτικής. Αλλά ο συγγραφέας μελετητής και αναγνώστης χιλιάδων βιβλίων δεν σταματάει εδώ, προσφέροντάς μας κι άλλες εμβληματικές ενότητες που θίγουν θέματα όπως: η κυριαρχία του ερωτισμού στην γραφή, η διάνθισή της γραφής με την ειρωνεία, η αίσθηση του χιούμορ, η επενέργεια του χρόνου, η ανάπτυξη της φαντασίας, η γοητευτική εκκεντρικότητα της μοντέρνας ποίησης και η παντοδυναμία την θεότητας του θανάτου στα πεζογραφήματα και στα ποιητικά δημιουργήματα.

    Ο Δημήτρης Στεφανάκης, γεννηθείς το 1961, απόφοιτος της Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταφραστής, συγγραφέας των βιβλίων «Φρούτα εποχής», «Λέγε με Καΐρα», «Το μάτι της επανάστασης έχει αχρωματοψία», «Θα πολεμάς με τους Θεούς», «Μέρες Αλεξάνδρειας», «Φιλμ νουάρ», «'Αρια, ο κόσμος από την αρχή», «Συλλαβίζοντας το καλοκαίρι», «Ο χορός των ψευδαισθήσεων», ξεκινάει ...εξομολογητικά: Δεκαοχτώ ετών -λέει- πήρε την απόφαση να διακόψει κάθε σχέση με την λογοτεχνία όταν διαπίστωσε ότι δεν φτάνει ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι τους ιδανικούς πρωταγωνιστές των μυθιστορημάτων, αλλά ούτε και τις αδυναμίες και μήτε τα ελαττώματά τους...

    [10] Ανοίγει τις πύλες η 21η Art-Athina στο κλειστό γήπεδο Παλαιού Φαλήρου

    H διεθνής συνάντηση τέχνης «Art-Athina», το μεγαλύτερο εικαστικό γεγονός στην Ελλάδα, ανοίγει τις πύλες της στο κλειστό γήπεδο Παλαιού Φαλήρου (TaeKwonDo) και θα διαρκέσει έως την Κυριακή 29 Μαΐου. Η Art-Athina, θεσμοθετήθηκε το 1993 από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης (ΠΣΑΤ) και διοργανώνεται από την εταιρεία EuroΜare με γενικό διευθυντή τον Αλέξη Κανιάρη, για τετάρτη συνεχή χρονιά.

    Πυρήνα της έκθεσης αποτελούν οι συμμετέχουσες ελληνικές και ξένες αίθουσες τέχνης, οι οποίες σηματοδοτούν με την παρουσία τους το καλλιτεχνικό αποτύπωμα της εποχής μας, προβάλλοντας στο ευρύ κοινό επιλογές από τη σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή και αναδεικνύοντας τις νέες καλλιτεχνικές τάσεις και προβληματισμούς που επικρατούν στη σύγχρονη τέχνη διεθνώς. Επίσης, πολιτιστικοί φορείς, όπως μουσεία, ιδρύματα, εκδόσεις και μέσα ενημέρωσης, συνεισφέρουν στη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας του σύγχρονου εικαστικού τοπίου.

    Την επισκόπηση του κόσμου της σύγχρονης τέχνης στην φετινή Art-Athina συμπληρώνει το πολυδιάστατο παράλληλο πρόγραμμα.

    Τα εγκαίνια της 21ης Art-Athina θα πραγματοποιηθούν αύριο Παρασκευή 27 Μαΐου και ώρα 21:00, από τον υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Αριστείδη Μπαλτά και το δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη.

    [11] Ένα ταξίδι στη μεταπολεμική Αθήνα, μέσα από το βιβλίο του Ανδρέα Ζούλα «Φερεκύδου και Εμπεδοκλέους»

    Ένα ταξίδι στον χρόνο και στην Αθήνα των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών ήταν η χθεσινοβραδινή παρουσίαση στην ΕΣΗΕΑ του βιβλίου «Φερεκύδου και Εμπεδοκλέους» του Ανδρέα Ζούλα. Όπως όπως είπε ο ίδιος, προλογίζοντας την εκδήλωση, το βιβλίο αναφέρεται σε στιγμιότυπα της παιδικής, της εφηβικής και της νεανικής του ζωής στο Παγκράτι για ένα χρονικό διάστημα που καλύπτει από τα μέσα της δεκαετίας του 1940 μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1960.

    Μετά τον χαιρετισμό του Γιώργου Γκέλμπεση εκ μέρους των εκδόσεων Κοράλι, τον λόγο έλαβε η φιλόλογος Έφη Τσαγανά: «Το βιβλίο είναι ένας περίπατος στα περασμένα και στη διαχρονική αξία των παιδικών χώρων. Κι ένας τέτοιος περίπατος μας επιτρέπει να δούμε όχι μόνο όσα πέρασαν και έφυγαν αλλά και όσα έμειναν τα ίδια. Μέσα από την αυστηρή λογική αλληλουχία και τον συνεκτικό λόγο του κειμένου, που διακρίνεται επίσης για το χιούμορ και την περιγραφική του δεινότητα, ο συγγραφέας μιλάει για τις συνήθειες της αστικής τάξης, για το εκπαιδευτικό σύστημα και για την καθημερινότητα μιας εποχής όπως τη συλλαμβάνει το βλέμμα ενός παιδιού».

    «Όνειρα και αναμνήσεις μιας Αθήνας που είναι πάντα εδώ»: έτσι συνόψισε το βιβλίο του Ανδρ. Ζούλα ο συγγραφέας Κώστας Χατζηαντωνίου, που μίλησε για «εύφορη συμπύκνωση» του χρόνου: «Ένα αφήγημα για το πώς διαμορφώνονται οι ιδιοσυγκρασίες, τα ταλέντα και οι συνειδήσεις, αλλά και για τους τρόπους μέσω των οποίων μπορεί να ανακληθούν στη μνήμη τα παιδικά παιχνίδια και τα παιδικά αντικείμενα. Πρόκειται ακόμα για ένα βιβλίο που μας θυμίζει τι γινόταν στην Αθήνα τα καλοκαίρια με τους παγοπώλες και τους χειμώνες με τους φουρνάρηδες». Ο ομιλητής έκανε επιπλέον λόγο για την πνευματική και την αισθητική ευρυχωρία του Ανδρ. Ζούλα και για τη μαγεία του ασπρόμαυρου κόσμου του: «Ένας κόσμος που μας γοητεύει και μας συναρπάζει κυρίως γιατί καταγράφει και διασώζει όσα αποχώρησαν ανεπιστρεπτί μαζί με μιαν εποχή ήθους, συνοχής και ακεραιότητας».

    «Το βιβλίο του Ανδρ. Ζούλα», παρατήρησε, από την πλευρά του, ο δημοσιογράφος Νίκος Βατόπουλος, «είναι ένας φόρος τιμής όχι μόνο σε αυτό που υπήρξε αλλά και σ' αυτό που εξακολουθεί να υπάρχει. 'Ανθρωποι που έζησαν, άνθρωποι που ζουν και άνθρωποι που θα ζήσουν στο μέλλον. Πρόκειται για μια γενναία και έντιμη μαρτυρία, για τη θαρραλέα αποτίμηση μιας ολόκληρης εποχής, που θέτει ταυτοχρόνως ποικίλα ερωτήματα για το τι είναι ή για το τι μπορεί να είναι η Αθήνα. Είναι, όμως, ταυτόχρονα κι ένα αθηναϊκό βιβλίο για τις ανθρώπινες σχέσεις, κι επίσης ένα βιβλίο για μια πόλη η οποία στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια είχε σαφή αίσθηση για τον κόσμο των παιδιών και για τη διαδοχή των γενεών. Το κυριότερο, πάντως, χαρακτηριστικό του αφηγήματος του Ανδρ. Ζούλα είναι η ανάδυση της καθημερινής αθηναϊκής κουλτούρας και της εικόνας της αστικής γειτονιάς».

    Αποσπάσματα από το βιβλίο διάβασε ο ηθοποιός 'Αλκης Παναγιωτίδης.


    Athens News Agency: News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
    Back to Top
    Copyright © 1995-2016 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    ana2html v2.01 run on Friday, 27 May 2016 - 6:32:08 UTC