HR-Net - Hellenic Resources Network Compact version
Today's Suggestion
Visit our archive of Documents on The Cyprus Problem
HomeAbout HR-NetNewsWeb SitesDocumentsOnline HelpUsage InformationContact us
Sunday, 22 October 2017
 
News
  Latest News (All)
     From Greece
     From Cyprus
     From Europe
     From Balkans
     From Turkey
     From USA
  Announcements
  World Press
  News Archives
Web Sites
  Hosted
  Mirrored
  Interesting Nodes
Documents
  Special Topics
  Treaties, Conventions
  Constitutions
  U.S. Agencies
  Cyprus Problem
  Other
Services
  Personal NewsPaper
  Greek Fonts
  Tools
  F.A.Q.
 

The Hellenic Radio (ERA): News in Greek, 12-05-12

The Hellenic Radio (ERA): News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article

From: The Hellenic Radio (ERA) <www.ert.gr/>

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • [01] Ορεινή Ναυπακτία: Μία περιοχή γεμάτη γεφύρια και μονοπάτια
  • [02] Χαλκιδική: Γεύσεις και αρώματα σε έναν κρυφό παράδεισο
  • [03] Στοιχειό της Χάρμαινας στην Άμφισσα - Αλευρομουτζουρώματα στο Γαλαξίδι
  • [04] Χριστουγεννιάτικα έθιμα στην Ελλάδα

    [01] Ορεινή Ναυπακτία: Μία περιοχή γεμάτη γεφύρια και μονοπάτια

    Η Ορεινή Ναυπακτία είναι μία από τις ομορφότερες περιοχές της Ελλάδας. Στο πλούσιο φυσικό περιβάλλον της συνδυάζει απέραντα δάση, λίμνες και κακοτράχαλα βουνά και αποτελεί ιδανικό προορισμό για αυτούς που έλκονται από το βουνό και τη φύση. Οι δραστηριότητες που προσφέρει στους επισκέπτες της είναι πολλές. Εδώ λοιπόν μπορείτε να κάνετε πεζοπορία στα άγρια φαράγγια της, ποδηλασία, ιππασία, αναρρίχηση, ορειβασία αλλά και ράφτινγκ, καγιάκ και κανό στον ποταμό Εύηνο.

    Εκεί όπου η Αιτωλοακαρνανία σμίγει με τη Φωκίδα, βρίσκεται η ορεινή Ναυπακτία ή Κράβαρα όπως λεγόταν παλιά και περιλαμβάνει σήμερα περισσότερα από 45 χωριά.

    Οι πολλοί οικισμοί που δημιουργήθηκαν στην ορεινή Ναυπακτία αναπτύχθηκαν γύρω από τα κεφαλοχώρια της, την Άνω Χώρα, την Αμπελακιώτισσα, τη Σίμο, τον Πλάτανο, την Κλεπά και άλλα.

    Όλα τα χωριά της ορεινής Ναυπακτίας έχουν πλούσιο φυσικό περιβάλλον, τα ενώνουν μικροί δρόμοι και δύσβατα μονοπάτια που έχουν χαραχθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, τότε που ήταν ο μόνος τρόπος επικοινωνίας των χωριών μεταξύ τους.

    Κοινά είναι και τα κοινωνικά τους χαρακτηριστικά, με κοινά ήθη κι έθιμα, με πολλές γιορτές και πανηγύρια. Κρυστάλλινες πηγές και βρύσες με νερά που ξεπηδάνε μέσα από την πεντακάθαρη φύση στολίζουν πλατείες χωριών και δρόμους.

    Επισκεφθείτε το Μοναστήρι της Παναγίας της Αμπελακιώτισσας που ιδρύθηκε το 1455, όταν βρέθηκε η εικόνα της Θεοτόκου, που σώζεται ακόμα και σήμερα.

    Τριάντα χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Ναυπάκτου βρίσκεται η Ιερά Μονή Παναγίας Βαρνάκοβας, βυζαντινό μοναστήρι των θρύλων και των παραδόσεων που ιδρύθηκε το 1077 και είναι το 5ο αρχαιότερο από τα Μοναστήρια της Ελλάδας.

    Το γεφύρι της Αρτοτίνας είναι το παλαιότερο γεφύρι που σώζεται σήμερα στον ποταμό Εύηνο και συνδέει την Τριχωνίδα με την ορεινή Ναυπακτία είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία, την οικονομία και την κοινωνική ζωή της περιοχής.

    Στη Ναυπακτία θα μπορέσετε να κάνετε όλες τις αγαπημένες σας δραστηριότητες όπως πεζοπορία μέσα σε δάση ελάτου και καστανιάς, ορειβασία και αναρρίχηση στη Βαράσοβα, αλλά και ράφτινγκ και κανό - καγιάκ στον ποταμό Εύηνο.

    Πρόσθετες Πληροφορίες

    Πηγή: Φωνή της Ελλάδας

    Ρεπορτάζ: Νότα Χατζηαναστασίου

    Επιμέλεια: Βανέσσα Δημοπούλου

    Ανταπόκριση:

    Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011 15:54

    Είδηση: 580

    [02] Χαλκιδική: Γεύσεις και αρώματα σε έναν κρυφό παράδεισο

    Απέραντο γαλάζιο, βαθύ πράσινο, ατέλειωτες αμμώδεις παραλίες, τεράστιοι αμπελώνες που δίνουν πλούσιους καρπούς.

    Η Χαλκιδική είναι ένας τόπος πλούσιος σε βλάστηση και ζωή, χρώματα και αρώματα, δύναμη και γαλήνη.

    Από ψηλά φαντάζει σαν την Τρίαινα του Ποσειδώνα στο Αιγαίο μαγεύοντας τους επισκέπτες της με τα πεύκα που φθάνουν μέχρι τη θάλασσα τον χρυσαφένιο ήλιο που λαμπυρίζει στα τυρκουάζ νερά, το παραδοσιακό της χρώμα αλλά και την γαστρονομική και πολιτιστική της παράδοση.

    Ορεινά χωριά, παραθαλάσσια ψαροχώρια, μοναστήρια-κάστρα να κρέμονται στα θαλασσοδαρμένα βράχια του Άθω, του μοναδικού στον κόσμο μοναστικού κέντρου με συνεχή και αδιάσπαστη ιστορία μέσα στον χρόνο.

    Πλούσια ιστορία και μυθολογία, που έχουν τις ρίζες τους πολλούς αιώνες πίσω αλλά και γαστρονομικά φεστιβάλ με αρώματα και γεύσεις από την τοπική κουζίνα, κάνουν τη Χαλκιδική έναν τόπο ξεχωριστό.

    Σπουδαία παλαιοντολογικά ευρήματα σε πολλές περιοχές όπως τα απολιθώματα της Κρυοπηγής, το κρανίο του Αρχανθρώπου των Πετραλώνων, αποδεικνύουν ότι εκατομμύρια χρόνια πριν επιλέγονταν ως τόπος διαβίωσης.

    Αρχοντικά σπίτια, περίτεχνα χειροποίητα υφαντά ξεχωριστή τοπική κουζίνα και κρασιά, αρχαίοι θρύλοι και δημοτικά τραγούδια, πανηγύρια και γιορτές σμιλεμένα από 2.500 χρόνια. Στα δάση της βλασταίνει ο Ίταμος, ένα προστατευόμενο είδος δένδρου ηλικίας 2.000 ετών.

    Η Ουρανούπολη είναι το κατώφλι του Άθω. Είναι ο τελευταίος κοσμικός τόπος στον οποίο φθάνει ο επισκέπτης που σκοπεύει να επισκεφθεί τη μοναστική πολιτεία. Σήμερα είναι ένα από τα σημαντικότερα θέρετρα της βόρειας Χαλκιδικής και από το μικρό λιμάνι της στη σκιά του Πύργου, φεύγουν καθημερινά τα καράβια που μεταφέρουν τους προσκυνητές- αφού πρώτα εφοδιαστούν με την ειδική άδεια- στο επίνειο του Αγίου Όρους, τη Δάφνη.

    Το Άγιον Όρος που βρίσκεται κάτω από την προστασία της Παναγίας, είναι το μοναδικό στον κόσμο μοναστικό κέντρο, του οποίου η ιστορία παρουσιάζεται συνεχής και αδιάσπαστη για περισσότερο από χίλια χρόνια. Σύμφωνα με την παράδοση, η Θεοτόκος με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη παραπλέοντας τον Άθω, όταν πήγαιναν να επισκεφθούν το Λάζαρο στην Κύπρο μετά την Ανάσταση του Κυρίου, αποβιβάσθηκαν ύστερα από φοβερή θαλασσοταραχή στον όρμο του Κλήμεντος, εκεί όπου βρίσκεται σήμερα η Μονή Ιβήρων. Η Παναγία θαύμασε το ωραίο τοπίο, και ζήτησε από τον Υιό της να της παραχωρήσει όλο το όρος. Έτσι, ο επίγειος αυτός παράδεισος έγινε ο κήπος, το «Περιβόλι της Παναγίας».

    Απέραντο γαλάζιο και βαθύ πράσινο, ατέλειωτες αμμώδεις παραλίες και πεύκα που αγγίζουν το κύμα, κι ένα πανηγύρι γεύσεων στις γειτονιές του Άθω.

    Από το βουνό του Αριστοτέλη μέχρι τη μοναστική πολιτεία του Άθω και από τις ελληνικές όχθες της Μεσογείου μέχρι τις αλησμόνητες πατρίδες, τα αρώματα και οι γεύσεις μιας ιδιαίτερης κουζίνας ετοιμάζονται να κατακλύσουν τη Χαλκιδική. Το «γαστρονομικό πανηγύρι» όπως το χαρακτηρίζουν οι διοργανωτές του Mount Athos Area Gourmet, θα διαρκέσει φέτος έναν ολόκληρο μήνα από τις 15 Μαΐου έως τις 15 Ιουνίου.

    Με την υπογραφή της σεφ Ντίνας Νικολάου, η φετινή διοργάνωση έχει στόχο να συνδυάσει τη γαστρονομία με τον πολιτισμό και να προσελκύσει τουρισμό στην περιοχή. Θα αναπτυχθεί σε πέντε ενότητες οι οποίες άξιοποιούν στο έπακρο τις πλούσιες σοδειές, τους αμπελώνες και τα βιολογικά προϊόντα της περιοχής.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης προ του Άθω, οι πέντε πυλώνες που θα αναπτυχθούν είναι οι εξής: «Βοτανολογώντας το Βουνό του Αριστοτέλη» (15-20 Μαΐου), «Με την ευλογία του Αγιορείτικου Κόλπου» (21-27 Μαΐου), «Η Μοναστηριακή Κουζίνα» (28 Μαΐου - 3 Ιουνίου), «Η Κουζίνα των αλησμόνητων πατρίδων» (4-10 Ιουνίου) και «Mediterranean Gourmet» (11-15 Ιουνίου).

    Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει επίσης ημερίδες, παρουσιάσεις, workshops, γιορτές της φύσης, διαγωνισμούς, μαθήματα μαγειρικής, παραδοσιακή ζαχαροπλαστική και απονομές βραβείων.

    Το γαστρονομικό φεστιβάλ έχει ήδη ταξιδέψει σε Παρίσι, Βρυξέλλες και Σόφια, ενώ λίγο πριν την επίσημη έναρξή του θα ταξιδέψει στο Βουκουρέστι και στο Μόναχο, ενώ η γαστρονομική περιοδεία του θα συνεχισθεί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις ολόκληρο το χρόνο.

    Από τις 15 Μαΐου έως τις 15 Ιουνίου, στη σκιά του ιερού Άθωνα, στο μυχό του κόλπου του Αγίου Όρους, στους πρόποδες του βουνού του Αριστοτέλη, στον κόλπο της Ιερισσού, στο Στρυμονικό κόλπο, στις παρυφές του Χολομώντα, γεύσεις και αρώματα θα πλημμυρίσουν τις αισθήσεις μας μέσα από μια υπέροχη γαστρονομική γιορτή.

    Πρόσθετες Πληροφορίες

    Πηγή: Φωνή της Ελλάδας

    Ρεπορτάζ: Νότα Χατζηαναστασίου

    Επιμέλεια: Βανέσσα Δημοπούλου

    Ανταπόκριση:

    Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012 16:49

    Είδηση: 10532

    [03] Στοιχειό της Χάρμαινας στην Άμφισσα - Αλευρομουτζουρώματα στο Γαλαξίδι

    Οι Απόκριες στην πρωτεύουσα του νομού Φωκίδας, την Άμφισσα, γιορτάζονται με κέφι και ζωντάνια.

    Το Σάββατο πριν την Καθαρή Δευτέρα, βγαίνουν τα φαντάσματα, καθώς αναβιώνουν οι θρύλοι και οι παραδόσεις των παλιών βυρσοδεψών (Ταμπάκηδων) που συνήθιζαν να ξορκίζουν τα φαντάσματα που τους ταλαιπωρούσαν τα βράδια που δούλευαν, για να προστατέψουν τα δέρματα από τον ήλιο.

    Σε μυστηριακή ατμόσφαιρα το βράδυ του Σαββάτου, τα στοιχειά κατεβαίνουν τα σκαλοπάτια του Αγίου Νικολάου και παρελαύνουν σέρνοντας βαριές αλυσίδες και κρατώντας αναμμένες δάδες, φτάνοντας μέχρι την πλατεία Κεχαγιά. Τα φαντάσματα είναι παντού κάνοντας σκανδαλιές και κρατώντας αναμμένες δάδες, ενώ ακούγονται μυστηριώδεις ήχοι.

    Υπάρχει όμως και το Στοιχειό της Χάρμαινας που αγαπάει τους Ταμπάκηδες και καίγεται στην πυρά για χάρη τους. Υπάρχουν και οι κουδουνάδες που ντυμένοι με τα δέρματα ξορκίζουν τα φαντάσματα κραδαίνοντας τα κουδούνια τους και πειράζοντας τους περαστικούς.

    Το στοιχειό καίγεται και στη συνέχεια ακολουθεί μεγάλο γλέντι όπου σερβίρεται πατσάς στους επισκέπτες με τη συνοδεία άφθονου ντόπιου κρασιού.

    Την Κυριακή της Αποκριάς η καθιερωμένη παρέλαση των αρμάτων στην πόλη της Άμφισσας, το κάψιμο του καρνάβαλου και η λαμπαδηφορία το βράδυ της Αποκριάς σημαίνουν το τέλος των εκδηλώσεων.

    Το ξεφάντωμα συνεχίζεται την Καθαρή Δευτέρα 30 χλμ. πιο μακριά στην ιστορική πόλη του Γαλαξιδίου με τα αλευρομουτζουρώματα.

    Οι εβδομάδες της Αποκριάς για το Γαλαξίδι αποκτούν ιδιαίτερη εορταστική και ψυχαγωγική ζωντάνια. Από τις πρώτες μέρες του Τριωδίου σχεδόν κάθε βράδυ ανάβουν φωτιές από τον Κούκουνα ως τις παραλίες με χορευτές και όργανα.

    Το αποκορύφωμα του αποκριάτικου γλεντιού είναι τα Γαλαξιδιώτικα Κούλουμα της Καθαρής Δευτέρας. Το μεσημέρι μετά την παρέλαση των αρμάτων τρώνε συντροφιές-συντροφιές σε σπίτια ή στην εξοχή και στη συνέχεια κατεβαίνουν στην αγορά, όπου γίνεται το «μουτζούρωμα» και το «αλεύρωμα» κάτω από τους ήχους δυνατής αποκριάτικης μουσικής .

    Κάτοικοι και επισκέπτες που συμμετέχουν στα αλευρομουτζουρώματα, ρίχνουν σακούλες που άλλες είναι γεμάτες με φούμο και άλλες με αλεύρι στους ανυποψίαστους περαστικούς αλλά κυρίως μεταξύ τους.

    Αν θέλετε να συμμετέχετε κι εσείς σ΄αυτή την αποκριάτικη γιορτή μπορείτε να προμηθευτείτε τις ειδικές στολές που πουλάνε στον κεντρικό δρόμο του Γαλαξιδίου προς την παραλία και οι οποίες θα σας προστατεύσουν από το φούμο που δεν βγαίνει με τίποτα από τα ρούχα!

    Κατεβείτε λοιπόν στην παραλία και διασκεδάστε όσο αντέχετε. Να ξέρετε ότι το τοπίο που θα δείτε μετά, θα μοιάζει με ... πεδίο μάχης!

    Το έθιμο έχει τις ρίζες του στην βυζαντινή εποχή, που οι παλιάτσοι των ιπποδρόμων χρωμάτιζαν τα πρόσωπά τους. Από το 1840 και μετά την εποχή της ιστιοφόρου Ναυτιλίας, το έθιμο άκμασε. και αυτό γιατί τότε τα ιστιοφόρα ταξίδευαν από το Μάρτιο μέχρι το Νοέμβριο κι έτσι οι εκδηλώσεις της αποκριάς ήταν συγχρόνως και αποχαιρετιστήριες εκδηλώσεις.

    Το Γαλαξίδι έχει χαρακτηρισθεί ως παραδοσιακός και διατηρητέος οικισμός και τον διακρίνει η αρχιτεκτονική των καπετανόσπιτων. Ρομαντισμός, καλοδιατηρημένα καπετανόσπιτα και ναυτική παράδοση είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την όμορφη θαλασσινή πολιτεία. Κάνοντας μια βόλτα στα γραφικά σοκάκια της μικρής αυτής πολιτείας θα δείτε την αίγλη του παρελθόντος να αναδύεται σε κάθε γωνιά.

    Στη σκιά του Παρνασσού και του ομφαλού της γης -των Δελφών- η αρχαία Οιάνθεια του Παυσανία, ήταν από τις πιο σημαντικές ναυτικές πολιτείες των Εσπερίων Λοκρών. Σήμερα, αγναντεύει τη θάλασσα στον Κρισσαίο κόλπο αγκαλιάζοντας τους επισκέπτες της, που βρίσκουν καταφύγιο στην ηρεμία της από τη θορυβώδη ζωή της πόλης.

    Πρόσθετες Πληροφορίες

    Πηγή: Φωνή της Ελλάδας

    Ρεπορτάζ: Νότα Χατζηαναστασίου

    Επιμέλεια: Μπέττυ Σαβούρδου

    Ανταπόκριση:

    Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 05 Απριλίου 2012 16:23

    Είδηση: 4890

    [04] Χριστουγεννιάτικα έθιμα στην Ελλάδα

    Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στην Ελλάδα. Αυτές οι γιορτινές μέρες στην Ελλάδα έχουν μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Μια ατμόσφαιρα που δίνει τον τόνο της γιορτής σε πόλεις και χωριά και στην οποία συμβάλλουν τα χριστουγεννιάτικα έθιμα που αναβιώνουν αυτές τις μέρες σε διάφορα μέρη. Στη ζεστή ατμόσφαιρα της ελληνικής οικογένειας ακολουθούνται πολλά έθιμα για καλή τύχη όλο το χρόνο: το «ποδαρικό», το κρέμασμα της κρεμμύδας στην πόρτα και το σπάσιμο του ροδιού είναι τα πιο χαρακτηριστικά. Από τους αρχαίους ακόμα χρόνους, τόσο η κρεμμύδα όσο και το ρόδι αποτελούσαν σύμβολα ευημερίας, αφθονίας για την οικογένεια και καλοτυχίας για τους απογόνους.

    Την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, σπάμε ένα ρόδι στο κατώφλι ή στην είσοδο του σπιτιού μας, ενώ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, σε ορισμένα χωριά οι κάτοικοι κρεμούν μία κρεμμύδα στην πόρτα τους. Το επόμενο πρωί ο πατέρας ή η μητέρα της οικογένειας χτυπούν με αυτή τα παιδιά τους ελαφρά στο κεφάλι για να τα ξυπνήσουν και να παρακολουθήσουν όλοι μαζί την εορταστική λειτουργία που γίνεται σε όλες τις εκκλησίες του τόπου μας.

    Στο νησί της Κεφαλλονιάς, έχουν το «ευωδιαστό έθιμο» σύμφωνα με το οποίο για να γιορτάσουν τον ερχομό του καινούργιου χρόνου, οι κάτοικοι ραντίζουν ο ένας τον άλλο με κολόνιες!

    Στη Φλώρινα οι εορτασμοί των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς έχουν τη λάμψη της φωτιάς. Ένα παραδοσιακό έθιμο που διατηρήθηκε στους αιώνες και συμβολίζει τη φωτιά που άναψαν οι βοσκοί για να ζεσταθεί ο νεογέννητος Χριστός.

    Έθιμα επηρεασμένα από τις αρχαίες τελετές για τη θεά Δήμητρα είναι η αναπαράσταση ενός παραδοσιακού γάμου που γίνεται στο χωριό Βόλακας στη Δράμα, στις 8 Ιανουαρίου.

    Στον Βόλακα, οι εκδηλώσεις της ημέρες των Θεοφανίων είναι ιδιαίτερα πλούσιες, καθώς κυριαρχούν οι μεταμφιέσεις, οι αναπαραστάσεις και ο χορός στους δρόμους του χωριού.

    Στην Καστοριά, τα Θεοφάνια οι κάτοικοι αναβιώνουν ένα διονυσιακό έθιμο που διαρκεί τρείς ολόκληρες μέρες, τα «ραγκουτσάρια» όπου οι μεταμφιεσμένοι φορούν τρομακτικές μάσκες για να φοβίσουν τα κακά πνεύματα. Πάνε από σπίτι σε σπίτι και σε όλα τα γειτονικά χωριά ζητώντας να τους ανταμείψουν για την προστασία που τους παρέχουν από τα πλάσματα που θέλουν να τους βλάψουν. Όσο μάχονται όμως το κακό, φαγητό και ποτό τους προσφέρονται σε κάθε γωνιά, ενώ οι ήχοι της παραδοσιακής μουσικής προσκαλούν και προκαλούν όλο τον κόσμο να χορέψει σε ξέφρενους ρυθμούς συνοδεύοντας τους μουσικούς που πλημμυρίζουν τους δρόμους της πόλης.

    Σε διάφορα μέρη της Ελλάδας όπως στην Αριδαία Πέλλας, στην Καρδίτσα και σε χωριά της Κοζάνης των οποίων οι κάτοικοι κατάγονται από τον Πόντο, αναβιώνει ένα έθιμο αυτό που συμβολίζει τη γονιμότητα της γης. Τις ημέρες μεταξύ Χριστουγέννων και Φώτων, πομπή μεταμφιεσμένων «οι μωμόγεροι», ξεχύνονται στους δρόμους χορεύοντας στους ήχους των παραδοσιακών οργάνων.

    Στην Κρήτη το ζύμωμα του χριστόψωμου θεωρείται θείο έργο και οι γυναίκες φτιάχνουν τη ζύμη με ιδιαίτερη ευλάβεια και υπομονή. Το ζύμωμα είναι μία ιεροτελεστία.

    Στη Λήμνο το τραπέζι της πρώτης μέρας του χρόνου στρώνεται με αφθονία φαγητών και γλυκών προοιωνίζοντας την αφθονία των αγαθών για όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Εκτός όμως από τα φαγητά, τοποθετούν απαραίτητα στο τραπέζι κλώνους ελιάς, ένα μεγάλο ρόδι και ένα μπολ γεμάτο μέλι, σύμβολο ευτυχίας και ευγονίας για κάθε σπιτικό.

    Στη Δυτική Μακεδονία Μπουμπουσιάρια ονομάζονται τα καρναβάλια που γίνονται την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνια στη Σιάτιστα και τα γύρω χωριά, καθώς και στα Βλαχοχώρια των Γρεβενών.

    Τέλος το έθιμο της κοπής της Βασιλόπιτας είναι ένα από τα ελάχιστα αρχέγονα έθιμα που επιβιώνουν. Έχει τις ρίζες του σε μία ιστορία που συνέβη πριν από εκατοντάδες χρόνια στην πόλη Καισάρεια της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία, όταν την πολιορκούσε ένας αδίστακτος στρατηγός ο οποίος απαίτησε όλο το χρυσάφι της πόλης για να σταματήσει την πολιορκία. Ο Μέγας Βασίλειος προσευχήθηκε για να προστατεύσει την πόλη, και μετά παρουσίασε στον στρατηγό τα χρυσαφικά που είχε μαζέψει από τους κατοίκους. Όταν ο στρατηγός πήγε να ανοίξει το σεντούκι για να τα δει έγινε θαύμα και ένας καβαλάρης όρμησε πάνω στο στρατηγό και τους δικούς του. Σε ελάχιστο χρόνο αφανίστηκαν και η πόλη σώθηκε. Για να επιστραφούν τα χρυσαφικά στους κατοίκους ζύμωσαν ψωμάκια και τα έβαλαν μέσα.

    Με αυτό τον τρόπο η κάθε οικογένεια έπαιρνε ένα ψωμάκι που κόβοντάς το έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της. Ήταν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα, που έφερε χαρά κι ευλογία μαζί.

    Από τότε κάθε χρόνο την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου, φτιάχνουμε τη βασιλόπιτα βάζοντας μέσα ένα φλουρί.

    Αυτός που θα πετύχει το φλουρί είναι ο τυχερός της χρονιάς!

    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ & ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

    Πρόσθετες Πληροφορίες

    Πηγή: Φωνή της Ελλάδας

    Ρεπορτάζ: Νότα Χατζηαναστασίου

    Επιμέλεια: Βανέσσα Δημοπούλου

    Ανταπόκριση:

    Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011 15:55

    Είδηση: 1209


    The Hellenic Radio (ERA): News in Elot928 Greek Directory - Previous Article - Next Article
  • Back to Top
    Copyright © 1995-2016 HR-Net (Hellenic Resources Network). An HRI Project.
    All Rights Reserved.

    HTML by the HR-Net Group / Hellenic Resources Institute, Inc.
    eragr2html v1.00 run on Saturday, 12 May 2012 - 20:49:29 UTC